صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وضعیت نامناسب مالی در نخستین بانک ایرانی و گام نخست بهبود

۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸:۵۶
کد خبر: ۷۷۱۲۲۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیران، مسئولان و کارکنان بانک در همه سطوح سازمانی نسبت به برنامه‌ریزی امور بانکی با تمرکز بر کسب و کار بانک و در وضعیت کنونی تأکید بر جذب منابع، اقدام کرده و با مبنا قرار داردن مدیریت ارزیابی عملکرد، ایجاد انگیزه و مشارکت حداکثری سرمایه انسانی، موجب ارتقای شاخص‌های امور بانکی شوند.
- آیت‌اله ابراهیمی مدیر عامل بانک سپه - بررسی تحولات اقتصادی به ویژه پولی و بانکی کشور در دهه اخیر، حکایت از عدم توازن در بازار پول، افزایش لجام گسیخته پایه پولی و نقدینگی، تورم مزمن و کاهش ارزش پول ملی، افزایش نرخ ارز و محدودیت فعالیت‌های ارزی، رقابت ناسالم بین بانک‌ها و موسسات اعتباری، افزایش هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی نظام‌بانکی، کاهش یا در برخی موارد صفر شدن نرخ اسپرید در بانک‌ها، پایین بودن کارمزد‌های امور بانکی و ... دارد که محصول این چالش‌ها، خود را در تابلویی به نام «ترازنامه بانک‌ها» نمایان می‌سازد. ترازنامه واقعی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیانگر این واقعیت تلخ می‌باشد که وضعیت سودآوری در نهاد‌های بازار پول نامناسب بوده و این موضوع در بررسی شاخص‌های مالی بانک‌های حاضر در بورس اوراق بهادار نیز مشهود است.
 
این وضعیت نامناسب مالی در نخستین بانک ایرانی که برخی از تکالیف حاکمیتی و دولتی را نیز به دوش می‌کشد و همواره تلاش مضاعفی برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته، بیشتر پدیدار است. گام نخست بهبود وضعیت مالی و حرکت به سمت سودآوری به عنوان نقطه عطف تحولات واقعی در بانک، آسیب‌شناسی و تعمق در مباحث مالی و تجزیه و تحلیل عمیق دارایی‌ها و بدهی‌ها و کارآمد نمودن مدیریت بر ترازنامه بانک می‌باشد.
 
تجزیه و تحلیل سمت دارایی‌ها و بدهی‌های بانک در این عرصه حساس، حکایت از این واقعیت مهم دارد که مهم‌ترین مسئله بانک در کوتاه‌مدت، ریسک نقدینگی است و یکی از مهم‌ترین راهکار‌های عملیاتی برای گذار از این موضوع، افزایش منابع بانک است.
 
بر این اساس شایسته است همه کارکنان بانک به‌ویژه همکاران خط مقدم در مناطق و شعب با کار جهادی و بسیج کلیه ظرفیت‌ها و نیرو‌های فکری و سازمانی، برای افزایش منابع تلاش و همت مضاعف داشته باشند. بدیهی است پشتیبانی واحد‌های ستادی با ارایه محصولات جدید و بهبود فضای رقابتی در تعامل با مراجع درون و برون سازمانی، اجنتاب‌ناپذیر بوده و مقدمه موفقیت در رسیدن به اهداف سپرده‌ای قلمداد می‌شود که به امید حق تعالی و مشارکت و نقش آفرینی حداکثری همکاران تحقق خواهد یافت.
 
برنامه‌محوری و تمرکز بر کسب و کار اصلی بانکداری در بازار پول کشور، اهداف سازمانی را در بزرگترین بانک کشور محقق خواهد ساخت. تقارن انتصاب اینجانب در بانک سپه با روز آمار و برنامه‌ریزی را به فال نیک گرفته و ضمن تأکید بر داشتن آمار و اطلاعات در عصر انقلاب داده‌ها و بهره‌برداری از آن برای برنامه‌ریزی راهبردی متناسب با وضعیت بانک و بازار پول ملی و منطقه‌ای در تمام ارکان بانک؛ اطمینان دارد شاخص‌های بنیادی کسب و کار بانک از قبیل: کیفیت و کمیت دارایی‌ها و بدهی‌های بانک، ارتقای سودآوری، افزایش سهم بازاری منابع بانک و حفظ رهبری بازار، بهبود نسبت کفایت سرمایه، کاهش قیمت تمام شده پول، افزایش سهم درآمد‌های غیرمشاع، افزایش نسبت مصارف به منابع، جهش در عملیات بانکداری بین‌الملل، تدوین و عملیاتی نمودن بوم کسب و کار بانک، تحول اساسی در ساختار سازمانی بانک بر اساس اصول بانکداری جامع، تحول دیجیتال در فرایند‌ها و رویه‌های ارایه خدمات مشتری محور بانک بر اساس برنامه‌های راهبردی و...، با توکل به خداوند متعال و تلاش همکاران صادق و ساعی بانک اتفاق خواهد افتاد.
 
بنابراین مدیران، مسئولان و کارکنان بانک در کلیه سطوح سازمانی نسبت به برنامه‌ریزی امور بانکی با تمرکز بر کسب و کار بانک و در وضعیت کنونی تأکید بر جذب منابع، اقدام نموده و با مبنا قرار داردن مدیریت ارزیابی عملکرد، ایجاد انگیزه و مشارکت حداکثری سرمایه انسانی، موجب ارتقای شاخص‌های امور بانکی شوند.

 

برچسب ها: بانک سپه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *