صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آمار واقعی مرگ و میر‌های کرونایی جهان ۱۰ میلیون نفر است؟

۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۷۰۸۵۳
یک تجزیه و تحلیل نشان می‎دهد که آمار واقعی مرگ و میرهای جهانی کرونا بیش از آن چیزی است که اعلام شده است.

- دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ردیاب زنده آمار مرگ و میر جهانی خود اعلام کرد که تاکنون ۵ میلیون نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‎اند.

به گزارش «نشنال نیوز»، با گذشت نزدیک به ۲ سال از یک بیماری همه گیر که زندگی‌های بی شماری و اقتصاد‌ها را ویران کرده است، اما بحران هنوز به پایان نرسیده و تعداد قربانیان هنوز تکان دهنده است.

اما دانشمندان بر اساس داده‌ها گفته‌اند که این رقم ۵ میلیون احتمالاً کمتر از تعداد واقعی کشته‌هاست.

آن‌ها می‌گویند کووید-۱۹ ممکن است حداقل جان ۱۰ میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته است.

«جانز هاپکینز»، می‎گوید که در کنار عواملی مانند کیفیت مراقبت‌های بهداشتی در یک کشور و مشخصات جمعیتی آن، هنگام ارزیابی داده‌های مرگ و میر عوامل دیگری نیز وجود دارد که بسیاری از آن‌ها ناشناخته مانده‎اند.

«آریل کارلینسکی»، دانشمندی که روی ارزیابی‌ها مطالعه کرده، می‎گوید «این نیز ارزیابی سازمان جهانی بهداشت بود، که در حال کار بر روی مطالعه‌ای برای ارزیابی شدت همه‌گیری است.»

تخمین‌هایی که تعداد واقعی مرگ و میر را بسیار بیشتر می‌کند، از روند مطالعات متعددی پیروی می‌کنند که افزایش مرگ و میر‌های غیرقابل توضیح را در برخی از فقیرترین کشور‌های جهان نشان می‌دهند.

در ماه جولای، یک مطالعه از سوی مرکز توسعه جهانی، یک اندیشکده آمریکایی، و «آرویند سوبرامانیان»، مشاور سابق اقتصادی دولت هند، نشان داد که تعداد قربانیان کووید-۱۹ به تنهایی در هند می‌تواند ۵ میلیون نفر باشد.

این رقم بسیار بیشتر از تلفات رسمی منتشر شده این کشور در زمان انتشار این مطالعه، یعنی ۴۰۰ هزار نفر بود.

محققان، داده‌های نظرسنجی خانوار‌ها و سایر روند‌های بین المللی مربوط به میزان مرگ و میر کووید-۱۹ را برای نتیجه گیری خود بررسی کردند.

یک مشکل مهم در مورد تلفات کووید-۱۹ این است که در کشور‌هایی مانند هند و بیشتر کشور‌های در حال توسعه خدمات بهداشتی مورد نیاز برای تشخیص ویروس و تعیین دقیق علت مرگ وجود ندارد، به این معنا که بسیاری از مرگ و میر‌ها هرگز به عنوان تلفات ناشی از کووید-۱۹ ثبت نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *