صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بحران مصرف مواد مخدر در آمریکا در طول همه گیری کرونا

۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۷۰۳۳۵
تعداد مرگ و میر‌های ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در آمریکا در پی شیوع کرونا افزایش یافته است.

- انزوای اجباری، اختلال در درمان و مشکلات دیگر ناشی از همه‌ گیری ویروس کرونا، آمریکا را به تلاش‌های خود برای پایان دادن به همه‌گیری مواد افیونی بازگردانده است.

به گزارش «یاهو فایننس»، این موضوع تنها مختص مواد افیونی نیست؛ استفاده از مواد مخدر دیگر، به ویژه الکل، در آمریکا در طول یک سال و نیم گذشته افزایش یافته است و کارشناسان می‌گویند که این ممکن است به تلاش‌های بیشتر برای مبارزه افراد با اعتیاد منجر شود.

«کالب الکساندر»، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه جانز هاپکینز، می‌گوید «اعتیاد یک بیماری ناشی از انزواست.»

به گفته وی، این بیماری همه گیر حداقل در اوایل ظهورش انزوا را به همراه داشت؛ برای کسانی که در دوران نقاهت هستند اجتناب از مصرف مواد مخدر بسیار مهم است.

بر اساس داده‌های دولتی در آمریکا، تعداد مرگ و میر‌های ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر، «اور دوز»، در سال ۲۰۲۰ به بالاترین حد خود رسید.

این تعداد تا سال ۲۰۲۱ افزایش یافته و دولت آمریکا تخمین می‌زند که ۹۹ هزار نفر بین مارس ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ به دلیل اور دوز جان خود را از دست داده‎اند، که این آمار افزایش ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده، حدود ۷۵ درصد از مرگ و میر‌های ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ ناشی از مواد افیونی بوده است.

همچنین بر اساس این تجزیه و تحلیل‎ها، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در میان تمام گروه‌های جمعیتی افزایش یافته؛ این موضوع به ویژه در میان مردان، جوانان و رنگین پوستان بالا بوده است.

مطالعات نشان داده است که آمریکایی‌ها نیز در این مدت، یعنی در زمان همه گیری ویروس کرونا، الکل بیشتری مصرف کرده‎اند.

«وایل رایت»، مدیر ارشد بخش نوآوری مراقبت‌های بهداشتی در انجمن روانشناسی آمریکا، گفت «این همه گیری فقط موقعیتی عالی برای تشویق مصرف مواد ایجاد می‌کند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *