اجرای سازوکارهای جدید در حوزه تنظیم بازار بر اساس سامانه جامع تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای سازوکارهای جدید این وزارتخانه در حوزه تنظیم بازار خبر داد و گفت: مهمترین اولویت سازوکارهای جدید پیادهسازی فرایندهای پایش، برنامهریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار بر اساس امکانات سامانه جامع تجارت است.
- بنا به اعلام شاتا، سید رضا فاطمی امین در نشست مجازی روسای سازمانهای صمت استانها گفت: سیاستها و سازوکارهای جدید وزارت صمت در حوزه تنظیم بازار با جدیت در حال طراحی و تدوین است.
وی با اشاره به میزان قابلقبول پیشرفت فرایند تکمیل سامانه جامع تجارت، تصریح کرد: رصد پذیری جریان کالا، اصلاح سازوکارهای نظارتی، برنامهریزی منسجم برای تأمین مواد اولیه، بهبود کارایی سیاستهای قیمتگذاری کالا و ارزیابی و رتبهبندی و اعتبارسنجی فعالان زنجیره تأمین و توزیع ازجمله اهدافی است که با اجرای سازوکارهای جدید تنظیم بازار این وزارتخانه حاصل خواهد شد.
وی با اشاره به میزان قابلقبول پیشرفت فرایند تکمیل سامانه جامع تجارت، تصریح کرد: رصد پذیری جریان کالا، اصلاح سازوکارهای نظارتی، برنامهریزی منسجم برای تأمین مواد اولیه، بهبود کارایی سیاستهای قیمتگذاری کالا و ارزیابی و رتبهبندی و اعتبارسنجی فعالان زنجیره تأمین و توزیع ازجمله اهدافی است که با اجرای سازوکارهای جدید تنظیم بازار این وزارتخانه حاصل خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت مهمترین اولویت سازوکارهای جدید را پیادهسازی فرایندهای پایش، برنامهریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار بر اساس امکانات سامانه جامع تجارت دانست و از انجام هماهنگیهای بین بخشی و فرا بخشی در راستای اجرای سازوکارهای جدید این وزارتخانه خبر داد.
گفتنی است در این نشست که با حضور ویدئوکنفرانسی روسای سازمانهای صمت استانی همراه بود، سازوکارهای جدید وزارت صمت در حوزه تنظیم بازار در ابعاد مختلف تشریح شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *