جمعآوری اطلاعات بازارهای بیرونی؛ لازمه تحقق رشد صادرات
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزرات امورخارجه باید دیپلماسی اقتصادی را برای شناخت بازارهای بیرونی مدنظر قرار دهد، گفت: باید ریز اطلاعات بازارهای بیرونی را برای تحقق رشد صادرات شناسایی کنیم و اتاقهای بازرگانی باید در این بخش فعال شوند.
حجتالله فیروزی در گفتوگو با میزان، با اشاره به راهکارهای مناسب در زمینه رشد صادرات در کشور اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای فعلی ما شناسایی بازارهای بیرونی و خارجی است که میتواند موجب رشد صادرات شود.
وی افزود: برای این کار طبیعی است که باید ابتدا موسساتی که در حوزههای تحقیقاتی کار میکنند، مقداری در این بخش فعال شوند. همچنین وزارت صمت نیز به عنوان متولی امر تولید و صادرات هم در این بخش باید فعال باشد.
فیروزی با بیان این که وزارتخانههایی مثل کشاورزی که خودشان تولیداتی دارند باید بازاریابی لازم را برای تولیداتشان مدنظر قرار دهند، تاکید کرد: همچنین وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه مرتبط ایران با خارج از کشور باید دیپلماسی اقتصادی فعالی داشته باشد تا ما بتوانیم بازارهای بیرونی را به درستی شناسایی کنیم.
وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی باید حمایتهای حقوقی و دیپلماتیک را از بازرگانان ایرانی مدنظر قرار دهد.
فیروزی با بیان اینکه اتاقهای بازرگانی باید به عنوان نمایندگان بخش خصوصی در زمینه رشد و رونق صادرات فعال شوند، اظهار داشت: ضرورت دارد تا این اتاقها اطلاعات ریز بازارهای بیرونی را در اختیار صادر کنندگان قرار دهند.
فیروزی با بیان این که بازارهای همسایه ایران نسبت به سایر بازارها قابل دسترستر است، بیان داشت: این بازارها از این جهت برای ما مهم هستند که ما با کشورهای طرف مقابل منافع مشترک داریم. بنابراین حتماً یکی از فرصتهای ارزآوری کشور در فرصتهای صادراتی نهفته شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که تنوع تولیدات ما در حوزههای کشاورزی، صنعتی و تسلیحاتی است گفت: به اعتقاد بنده ظرفیت صادراتی ما بسیار مناسب و بالاست که باید به درستی مدیریت شود.
وی افزود: برای این کار طبیعی است که باید ابتدا موسساتی که در حوزههای تحقیقاتی کار میکنند، مقداری در این بخش فعال شوند. همچنین وزارت صمت نیز به عنوان متولی امر تولید و صادرات هم در این بخش باید فعال باشد.
فیروزی با بیان این که وزارتخانههایی مثل کشاورزی که خودشان تولیداتی دارند باید بازاریابی لازم را برای تولیداتشان مدنظر قرار دهند، تاکید کرد: همچنین وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه مرتبط ایران با خارج از کشور باید دیپلماسی اقتصادی فعالی داشته باشد تا ما بتوانیم بازارهای بیرونی را به درستی شناسایی کنیم.
وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی باید حمایتهای حقوقی و دیپلماتیک را از بازرگانان ایرانی مدنظر قرار دهد.
فیروزی با بیان اینکه اتاقهای بازرگانی باید به عنوان نمایندگان بخش خصوصی در زمینه رشد و رونق صادرات فعال شوند، اظهار داشت: ضرورت دارد تا این اتاقها اطلاعات ریز بازارهای بیرونی را در اختیار صادر کنندگان قرار دهند.
فیروزی با بیان این که بازارهای همسایه ایران نسبت به سایر بازارها قابل دسترستر است، بیان داشت: این بازارها از این جهت برای ما مهم هستند که ما با کشورهای طرف مقابل منافع مشترک داریم. بنابراین حتماً یکی از فرصتهای ارزآوری کشور در فرصتهای صادراتی نهفته شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که تنوع تولیدات ما در حوزههای کشاورزی، صنعتی و تسلیحاتی است گفت: به اعتقاد بنده ظرفیت صادراتی ما بسیار مناسب و بالاست که باید به درستی مدیریت شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *