صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ثبت ۲۰ هزار پرونده بدون کاغذ و به‌صورت الکترونیکی در سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی دادگستری استان یزد

۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۷۶۸۷۳۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۰ هزار پرونده بدون کاغذ و به‌صورت الکترونیکی در سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی دادگستری استان یزد ثبت شده‌است.
- سعیدرضا پارسائیان، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۰ هزار پرونده بدون کاغذ و به صورت الکترونیکی در سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی دادگستری استان یزد ثبت شده است.

پارسائیان بیان داشت: در اجرای سند تحول قضایی، امید است در آینده نزدیک تمامی ظرفیت‌های نوین فناوری و الکترونیکی شدن ارائه خدمات قضایی با هدف افزایش رضایت مراجعان مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: با پیگیری و نظارت جدی جهت اجرایی کردن الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی، آسیب‌های ناشی از بین رفتن اوراق پرونده‌های کاغذی به دلائل مختلف کلاً منتفی خواهد شد.
 
پارسائیان عنوان کرد: تلاش‌های لازم در مجموعه دادگستری استان یزد در جهت برگزاری جلسات الکترونیک با جدیت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر قرارداد‌های وکلا، نظرات کارشناسی و لوایح و حتی جلسات دادرسی به صورت تماماً الکترونیک در حال ثبت است.

پارسائیان افزود: در خصوص اوراقی که به صورت کاغذی ارائه می‌گردد از جمله نتایج استعلامات، مکاتبات، لوایح و ... در اکثر حوزه‌های قضایی واحد اسکن راه اندازی و نسبت به اسکن، ثبت سیستمی این اوراق اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی صرفه جویی در وقت و هزینه اصحاب پرونده و جلوگیری از رفت و آمد‌های غیرضروری را از دیگر اهداف هوشمندسازی فرآیند قضایی دانست و گفت: طرفین پرونده و وکلای آن‌ها می‌توانند با استفاده از نام کاربری و رمز شخصی که در زمان ثبت نام ثنا دریافت کردند از درگاه ملی قوه قضاییه به نشانی eadl.ir روند رسیدگی به پرونده خود را به صورت کلی مشاهده و دنبال کنند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای استفاده از کاغذ در شعبات با الکترونیکی شدن رسیدگی‌ها علاوه بر حذف کاغذ و صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توان شاهد کاهش محسوس مراجعات فیزیکی اصحاب پرونده، پیشگیری از اطاله دادرسی و منظم‌تر شدن رسیدگی‌ها بود.

وی بر التزام به سیاست‌های کلی قوه قضاییه در استفاده و بهره‌مندی از علوم روز در رسیدگی به پرونده‌های قضایی تأکید کرد و گفت: با ارائه خدمات به صورت آسان، سریع، شفاف، همراه با کرامت بیشتر و تحقق رسیدگی بدون دغدغه در پرونده‌های قضایی، افزایش رضایت مندی مراجعین به دستگاه قضایی رقم می‌خورد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *