رسیدگی شعب حل اختلاف به بیش از ۲ میلیون پرونده در سطح کشور
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در بازدید از شعب حل اختلاف قم از رسیدگی به بیش از دو میلیون پرونده در شعب حل اختلاف کشور خبر داد.
- حجتالاسلام والمسلمین صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در بازدید از شعب حل اختلاف قم با بیان اینکه شعب حل اختلاف کشور در شش ماهه نخست امسال به بیش از دو میلیون پرونده رسیدگی کرده اند، گفت: سال گذشته نیز شوراهای حل اختلاف به بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار پرونده رسیدگی کردند که ۳۲ درصد از این پروندهها به صلح و سازش ختم شد.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با اشاره به رسالت شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل مشکلات مردم گفت: میانگین زمان رسیدگی به پروندهها در شوراهای حل اختلاف ۳۰ روز است که بسیار کمتر از زمان رسیدگی به پروندهها در شعب دادگاه هاست.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با اشاره به رسالت شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل مشکلات مردم گفت: میانگین زمان رسیدگی به پروندهها در شوراهای حل اختلاف ۳۰ روز است که بسیار کمتر از زمان رسیدگی به پروندهها در شعب دادگاه هاست.
بیشتر بخوانید:
وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به پروندهها و تشریفات رسیدگی قضایی در شعب حل اختلاف کاهش مییابد، خاطرنشان کرد: برنامههای گوناگونی برای ارتقاء جایگاه شورای حل اختلاف برنامه ریزی شده و به زودی شاهد آغاز بهکار این میانجیگران و همچنین موسسات داوری خواهیم بود.
حجتالاسلام والمسلمین صادقی گفت: داوران و میانجیگران زیر نظر شورای حل اختلاف فعالیت میکنند و مرجع قضایی میتواند قبل از رسیدگی، پرونده را برای فیصله یافتن به این دو نهاد ارجاع دهد.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور افزود: مقام قضایی به مدت سه ماه میتواند برای حصول سازش میان طرفین، آنها را به موسسات میانجیگری یاداوران ارجاع دهد.
وی همچنین با اشاره به بازدید میدانی از شعب شورای حل اختلاف بر ضرورت این گونه بازدیدها تاکید کرد و گفت: در بازدیدهای میدانی از شعب، مشارکت مردم و همچنین کارکنان شعب به خوبی احصاء میشود و میتوان برای این مسائل بهتر چارهجویی کرد.
حجتالاسلام والمسلمین صادقی دادرسی الکترونیک را یکی از الزامات شوراهای حل اختلاف عنوان کرد و گفت: با ایجاد دادرسی الکترونیک افرادی که امکان یا توان حضور فیزیکی در شعب حل اختلاف را ندارند، میتوانند به صورت مجازی در این جلسات شرکت کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن زیرساختهای لازم هرچه سریعتر روند رسیدگی به پروندهها در شعبه حل اختلاف به صورت مجازی اجرا شود.
انتهای پیام/
حجتالاسلام والمسلمین صادقی گفت: داوران و میانجیگران زیر نظر شورای حل اختلاف فعالیت میکنند و مرجع قضایی میتواند قبل از رسیدگی، پرونده را برای فیصله یافتن به این دو نهاد ارجاع دهد.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور افزود: مقام قضایی به مدت سه ماه میتواند برای حصول سازش میان طرفین، آنها را به موسسات میانجیگری یاداوران ارجاع دهد.
وی همچنین با اشاره به بازدید میدانی از شعب شورای حل اختلاف بر ضرورت این گونه بازدیدها تاکید کرد و گفت: در بازدیدهای میدانی از شعب، مشارکت مردم و همچنین کارکنان شعب به خوبی احصاء میشود و میتوان برای این مسائل بهتر چارهجویی کرد.
حجتالاسلام والمسلمین صادقی دادرسی الکترونیک را یکی از الزامات شوراهای حل اختلاف عنوان کرد و گفت: با ایجاد دادرسی الکترونیک افرادی که امکان یا توان حضور فیزیکی در شعب حل اختلاف را ندارند، میتوانند به صورت مجازی در این جلسات شرکت کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن زیرساختهای لازم هرچه سریعتر روند رسیدگی به پروندهها در شعبه حل اختلاف به صورت مجازی اجرا شود.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *