حضور ۵۰ درصد از دانشآموزان استثنایی در مدارس
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به حضور ۵۰ درصد از دانشآموزان استثنایی در مدارس، گفت: در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی مدارس استثنایی در نظر گرفته شده است.
-رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: از ابتدای مهرماه، مدارس استثنایی که حداکثر ۵۰ دانشآموز دارند، بهصورت حضوری بازگشایی شده اند. باتوجهبه جمعیت پایین اکثر مدارس استثنایی ۵۰ درصد کل دانشآموزان استثنایی بهصورت حضوری در مدارس مشغول به تحصیل هستند و برای بازگشایی بهتر، تاکنون ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به مدارس استثنایی اختصاصیافته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابطعمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی در یازدهمین نشست شورای راهبردی سازمان که با حضور اعضای شورای راهبردی و رؤسای ادارات استثنایی استانها به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، گفت: در سال جاری بیش از ۸۰ درصد از دانشآموزان استثنایی در شبکه شاد عضو هستند و علاوه بر آموزشهای حضوری از آموزشهای مجازی نیز بهرهمند میشوند.
حسینی ضمن تقدیر از زحمات تمامی ادارات در شروع باشکوه سال تحصیلی جدید گفت: گزارش استانها نشان میدهد استقبال دانشآموزان استثنایی و خانوادههای آنان از بازگشایی مدارس خوب بوده و باید به مرور مقدمات آموزش حضوری باقیمانده دانشآموزان استثنایی را نیز فراهم کنیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برگزاری نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر اعتبارات اختصاصی، ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبارات دیگر نیز دارد که تاکنون ۲۹ درصد آن تخصیص یافته است و با توجه به شرایط خاص مدارس استثنایی از کمیسیون آموزش مجلس خواسته شد تااعتبارات بیشتری تخصیص داده شود.
وی افزود: با توجه به مصوبه تفویض اختیار آموزش و پرورش استثنایی از کمیسیون آموزش مجلس خواسته شد تمامی بودجه آموزش و پرورش استثنایی به صورت مستقل اختصاص یابد.
حسینی با بیان این که از زمان شروع به کار آموزش و پرورش استثنایی در سال ۱۳۷۰ پوشش تحصیلی ۱۸ برابر شده، اما اعتبارات سازمان تنها ۱۲ برابر شده است گفت: اعتبارات تعلیم و تربیت دانشآموزان استثنایی در تمام دنیا ۵تا ۱۰برابر بیشتر از اعتبارات تعلیم و تربیت دانشآموزان عادی است و از اعضای کمیسیون آموزش خواسته شد پیگیر افزایش اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی باشند.
وی افزود: یکی از مشکلات برخی پرسنل آموزش و پرورش استثنایی سنوات ارفاقی است که از اعضای کمیسیون آموزش مجلس خواسته شد برای رفع کامل این مشکل، تلاش نمایند.
حسینی با اشاره به ابلاغ ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی مدارس برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی به استانها گفت: سال گذشته اعتبار تأمین تبلت برای دانشآموزان نیازمند استثنایی بهتمامی استانها داده شده است، اما اگر دانشآموز نیازمندی از لیست جا افتاده باشد استانها پیگیر تأمین تبلت برای این دانشآموزان باشندتا از اعتبار اختصاصیافته توسط سازمان نوسازی مشکل رفع گردد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به توزیع کتب درسی گفت: تاکنون ۲۹ هزار جلد کتاب صوتی و خط بریل توزیع شده است و کتابهای درشت خط نیز برای توزیع به استانها ارسال شده اند.
وی با بیان این که سال گذشته، علیرغم شرایط کرونایی، رکورد برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی با سنجش ۹۸.۸ درصدی شکسته شد، گفت: در سال جاری نیز تاکنون ۹۹.۴ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبتگیری شدهاند و ۹۶.۴۳ درصد نیز ارزیابی شدهاند.
حسینی افزود: در سال جاری سنجش ۵۰۰ هزار نوآموز پیشدبستانی هم هدفگذاری شده است و تاکنون ۸۶ هزار نوآموز پیشدبستانی نوبتگیری کردهاند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت:هرچندکه فضای مجازی موجب شده است ارتباطات گرم سازمانی بیشتر شود، اما نباید دچار آشفتگی ارتباطی شویم، چراکه بازگشایی تمامی مدارس استثنایی مستلزم حفظ سلامت این دانشآموزان است و رؤسای ادارات باید پی گیر واکسیناسیون حداکثری دانشآموزان استثنایی باشند.
حسینی افزود: یکی از ضروریات آموزشهای حضوری در مدارس استثنایی سرویس ایابوذهاب است که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر به استانها اختصاص یافته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابطعمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی در یازدهمین نشست شورای راهبردی سازمان که با حضور اعضای شورای راهبردی و رؤسای ادارات استثنایی استانها به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، گفت: در سال جاری بیش از ۸۰ درصد از دانشآموزان استثنایی در شبکه شاد عضو هستند و علاوه بر آموزشهای حضوری از آموزشهای مجازی نیز بهرهمند میشوند.
حسینی ضمن تقدیر از زحمات تمامی ادارات در شروع باشکوه سال تحصیلی جدید گفت: گزارش استانها نشان میدهد استقبال دانشآموزان استثنایی و خانوادههای آنان از بازگشایی مدارس خوب بوده و باید به مرور مقدمات آموزش حضوری باقیمانده دانشآموزان استثنایی را نیز فراهم کنیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برگزاری نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر اعتبارات اختصاصی، ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبارات دیگر نیز دارد که تاکنون ۲۹ درصد آن تخصیص یافته است و با توجه به شرایط خاص مدارس استثنایی از کمیسیون آموزش مجلس خواسته شد تااعتبارات بیشتری تخصیص داده شود.
وی افزود: با توجه به مصوبه تفویض اختیار آموزش و پرورش استثنایی از کمیسیون آموزش مجلس خواسته شد تمامی بودجه آموزش و پرورش استثنایی به صورت مستقل اختصاص یابد.
حسینی با بیان این که از زمان شروع به کار آموزش و پرورش استثنایی در سال ۱۳۷۰ پوشش تحصیلی ۱۸ برابر شده، اما اعتبارات سازمان تنها ۱۲ برابر شده است گفت: اعتبارات تعلیم و تربیت دانشآموزان استثنایی در تمام دنیا ۵تا ۱۰برابر بیشتر از اعتبارات تعلیم و تربیت دانشآموزان عادی است و از اعضای کمیسیون آموزش خواسته شد پیگیر افزایش اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی باشند.
وی افزود: یکی از مشکلات برخی پرسنل آموزش و پرورش استثنایی سنوات ارفاقی است که از اعضای کمیسیون آموزش مجلس خواسته شد برای رفع کامل این مشکل، تلاش نمایند.
حسینی با اشاره به ابلاغ ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی مدارس برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی به استانها گفت: سال گذشته اعتبار تأمین تبلت برای دانشآموزان نیازمند استثنایی بهتمامی استانها داده شده است، اما اگر دانشآموز نیازمندی از لیست جا افتاده باشد استانها پیگیر تأمین تبلت برای این دانشآموزان باشندتا از اعتبار اختصاصیافته توسط سازمان نوسازی مشکل رفع گردد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به توزیع کتب درسی گفت: تاکنون ۲۹ هزار جلد کتاب صوتی و خط بریل توزیع شده است و کتابهای درشت خط نیز برای توزیع به استانها ارسال شده اند.
وی با بیان این که سال گذشته، علیرغم شرایط کرونایی، رکورد برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی با سنجش ۹۸.۸ درصدی شکسته شد، گفت: در سال جاری نیز تاکنون ۹۹.۴ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبتگیری شدهاند و ۹۶.۴۳ درصد نیز ارزیابی شدهاند.
حسینی افزود: در سال جاری سنجش ۵۰۰ هزار نوآموز پیشدبستانی هم هدفگذاری شده است و تاکنون ۸۶ هزار نوآموز پیشدبستانی نوبتگیری کردهاند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت:هرچندکه فضای مجازی موجب شده است ارتباطات گرم سازمانی بیشتر شود، اما نباید دچار آشفتگی ارتباطی شویم، چراکه بازگشایی تمامی مدارس استثنایی مستلزم حفظ سلامت این دانشآموزان است و رؤسای ادارات باید پی گیر واکسیناسیون حداکثری دانشآموزان استثنایی باشند.
حسینی افزود: یکی از ضروریات آموزشهای حضوری در مدارس استثنایی سرویس ایابوذهاب است که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر به استانها اختصاص یافته است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *