صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چرا باید خودرو را سه‌برابر گران‌تر بخریم؟/ مقایسه قیمت‌ها در داخل و خارج از ایران + جدول

۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۲۷
کد خبر: ۷۶۷۴۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
خبرگزاری میزان - تعرفه بیش از 40 درصدی خودرو و از سوی دیگر تولید خودرو بی کیفیت و گران در داخل سبب شده تا مشتریان بدون دلیل بیش از 3 تا 4 برابر به یک خودرو پول پرداخت کنند، خودرویی که در خارج از ایران می توان با تمام امکانات و خدمات پس از فروش مناسب بسیار ارزان تر تهیه کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، در حال حاضر مردم با حمایت از کمپین «نه به خرید خودروی صفر» صدای خود را به گوش مسئولان و خودروسازان رسانده اند که دیگر مشتری خودروهای بی کیفیت و گران تولید داخل نیستند.

اکنون این کمپین حاشیه های بسیار زیادی به دنبال داشته است، گویا مردم اینبار جدی تر از همیشه خواهان اصلاح قیمت و کیفیت خودروها هستند اما خودروسازان داخل به جای تحقق این خواسته مشتریان در برابر آنها مقاومت کرده اند که نمونه آن را می توان در اختلاف قیمت خودروی صفر در کارخانه و بازار مشاهده کرد.

در حال حاضر قیمت خودروی صفر در بازار بسیار ارزان تر از کارخانه است به عبارتی دیگر خودروسازان در برابر ارزان شدن خودروهای بی کیفیت خود مقاومت می کنند و باوجود به کارگیری شیوه های مختلف از جمله فروش شرایط و اقساطی به منظور ایجاد جذابیت در فروش، بازهم نتوانسته اند جذب مشتری کنند.

خودروهای یکبارمصرف و گران
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با انتقاد از اینکه خودروسازان داخلی خودروی یکبار مصرف تولید می کنند، گفت: خودروی سمند بنده اخیراً بیش از 3 بار به تعمیرگاه رفته اما عیب آن هنوز برطرف نشده است.

حسین گروسی، در خصوص کمپین نه خودروی صفر، اظهار کرد: مردم ما به دنبال خودرو با کیفیت و ارزان هستند در صورتی که اکنون شاهد تولید خودروی بی کیفیت و گران هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه خودورسازان داخلی خودرو یکبار مصرف تولید می کنند و همین خودروهای بی کیفیت را هم به کشورهایی مانند عراق و سوریه صادر می کنند.

قیمت پراید و سمند در عراق و سوریه
عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در حال حاضر خودروی پراید و سمند در کشورهای مانند عراق و سوریه به ترتیب 5 و 9 هزار دلار به فروش می رسد.

گروسی گفت: روسیه هم مشتری خودروی سمند ایرانی است و نسبت به پراید و دیگر خودروها به سمند علاقه دارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس انتقاد کرد: خودروسازان باید به کیفیت و قیمت خودرو به طور جد توجه داشته باشند در غیراینصورت بازار و مشتریان خود را از دست می دهند.

تعرفه 40درصدی واردات خودرو معقول است
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان چندی پیش نیز در نشست خبری مجازی در پاسخ به خبرنگار اقتصادی میزان مبنی بر اینکه با توجه به تعرفه های ناعادلانه، چرا مردم باید خودرو را 3 تا 4 برابر از قیمت واقعی، گرانتر بخرند؟، گفت: به نظر من اینطور نیست اولا تعرفه خودرو 40 درصد است در حال حاضر در شرایط کسب و کار فعلی خودروسازان 32 درصد بهره بانکی می دهند یعنی سال گذشته 27 درصد بوده و امسال به 32 درصد رسیده است.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه تعرفه واردات خودرو زیاد نیست، گفت: به دلیل شرایط نامناسب بازار داخلی و تسهیلات 32 درصدی بانکها، تعرفه 40 درصدی به هیچ عنوان زیاد نیست.

وی افزود: در شرایطی که اختلاف بسیار زیادی که در نرخ بهره تسهیلات خودروسازان داخلی و خارجی وجود دارد، به عنوان مثال تسهیلاتی که خودروسازان داخلی از قبیل سایپا و ایران خودرو از بانک ها می گیرند در حدود 32 درصد است، نسبت به بهره ای که مثلا پژو یا تهران موتورز از بانک هایشان می گیرند، که در حدود 25 درصد است، که این اختلاف زیادی است و با توجه به اینکه ما نمی توانیم به راحتی نیروهایمان را تعدیل کنیم.

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به تعرفه واردات خودرو، افزود: انصاف نیست که بگوییم تعرفه 40 درصد بالاست.

پراید با کیفیت و ارزان است
نعمت بخش در دفاع از قیمت مناسب خودروهای داخلی نیز گفت: در هیچ کجای دنیا خودرویی با امکانات پراید به قیمت پنج هزار دلار فروخته نمی شود و اینکه مردم کشورهای عراق و سوریه برای خرید پراید حاضر به پرداخت 5 هزار دلار می شوند به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب این خودرو است.

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این سوال که چرا مشتریان پراید سایپا فقط مردم دو کشور سوریه و عراق هستند و این خودرو به کشورهای دیگر صادر نمی شود، گفت: صادرات خودرو به دو کشور عراق و سوریه تنها به دلیل مزیت های اقتصادی نیست و به طور حتم پارامترهای دیگری نیز در این رابطه دخیل است ولی با این حال در هیچ کجای دنیا خودرویی با امکانات و کیفیت پراید به قیمت 5 هزار دلار عرضه نمی شود. 











نظرات بینندگان
رضایی
|
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
خیلی مسخره هست اصن
دیبی
|
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
الانی که این پیام رو می دم دیگه موتور هم ۱۴۰ تومن بیشتره
ناشناس
|
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
الان ۱۴۰۰بخرین همین ها رو تا دیر نشده
حمید
|
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
چرا خودروهای انبار شده را وارد بازار نمی کنند تا قیمت ها بشکند
حسین
|
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
داروی گرانی نخریدن است.
حمید
|
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
داروی گرانی نخریدن هست.
محمدمهدی حیدری
|
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
سَلام با توجه به افزایش و گرانی خودرو های تولید شده؛ اگر کیفیت خودروها رو بالا ببرند‌؛ بهتره؛ مخصوصاً پراید
امیر
|
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
کاشکی خودروسازان ما دم از پیشرفت نمی زدن
ناشناس
|
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
با سلام خودروهای خارجی تمام فایبر هستند یعنی اگر سپرش رو باز کنی چیزی ازش نمی مونه. بعدش هم قیمتش خیلی بالاست. همین خودروهای خودمون خیلی بهترن
جوان ایرانی
|
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
کی گفته پراید با کیفیت است. دانشجویان دانشگاه امیر کبیر خودرویی ایرانی طراحی کردند که به صرفه بود، چرا استقبال نکردید. خسارتی که به خاطر بی کیفیتی خودروهای داخلی به کشور وارد شده خیلی زیاد است.
امیرهادی طاهری
|
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
بنده پژو 405 دارم مدل 93 و صفر خریدم. قبلا زانتیا داشتم. از وقتی که این خودرو را خریدم بارها به نمایندگی مراجعت نمودم ولی هر روز با یک مشکل روبرو هستم و الان با مشکل سرسیلندر این ماشین دست و پنجه نرم میکنم. خیلی از خرید این ماشین پشیمانم و باید بگویم فرق خودروسازان ما با خارج پنجاه سال هم بیشتر است. و از دولت تدبیر و امید میخواهم در این مورد تدبیری به خرج دهد. باتشکر از شما میخواهم صدای مرا که ممکن است صدای خیلی از مردم باشد را به گوش مسئولین و دولت برسانید.
پاک نویس
|
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
تعرفه خودروهای با کیفیت غیر منصفانه است.
حمزه
|
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
خودروساز داره به بانک سود 32 درصد میده. خب از کجا باید این سود رو بده!؟ خب معلومه دیگه
حمیدرضا آزاد
|
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
سلام به همه دوستان عزیز، من فقط ۲ تا سوال از مسئولین خودروساز دارم، اول اینکه خودشون هم سوار ماشین های تولید خودشون میشن؟ دوم اینکه زمانی میتونید قیمت رو به دلار بیان کنید که درآمد یه ایرانی، با یه نفر با همون تخصص رو توی اروپا یا امریکا به دلار مقایسه کنید، بعد ببینید اونا با حقوق یک ماهشون‌ چی میتونن بخرن، ما چی میتونیم
مهدی
|
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
دلالان نمی گذارند
سینا
|
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
اصلا چرا باید برای ماشین گمرک داشته باشیم، چرا نباید مثل خیلی از کشورها گمرک آزاد باشه
مشتی
|
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
من پارسال رفتم تویوتا هایلوکس بخرم مدل ۲۰۱۵ دنده ای ۱۴۰ تومن.الان همون نمایندگی همون ماشین که خوابیده تو نمایندگیش رو میده ۱۸۹ میلیون.اخه چه اتفاقی افتاده از پارسال تا الان.فوقش ۲۰۰ تومن رو قیمت دلار اومده باشه که اونم ربطی به این ماشین نداره چون این که با این نرخ وارد نشده.تازه ۲ سال از مدلش کم شده.
نادم
|
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
چند ماه قبل همزمان با فروش قسطی خودروی پژو 206 یک دستگاه از این خودرو را خریداری نمودم. قبل از کیلومتر سه هزار کارکرد با سر و صدای موتور به تعمیرگاه مجازشان مراجعه و کارشناسان مربوطه رای به ایراد کلی موتور و تعویض کامل موتور صادر کردند. بعد از هفده روز ماشین تعمیر شده را تحویل گرفتم. هنوز یک هفته نگذشته سر و صدای موتور تازه تعویض شده درآمد. این بار رای به تعویض سرسیلندر و یاتاقان ها داده شد. با شکایتی که به امور بازرسی داشتم منتظر تصمیم هیئت بازرسی هستم...
سیاوش
|
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
واقعا چه وضعشه؟ ما جوونا چه گناهی کردیم. این عالمه میکشید روی خودروی خارجی!؟
امیر
|
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
این چه مسخره بازیه اعتراض. داره به ما ظلم میشه.
ییی
|
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
خودتون می گید 5000 دلار در 3500 ضرب کن میشه 16 و خورده ای پس چرا به ایرانی می فروشی 20 میلیون حالا گمرک عراق و خدمات پس از فروش در یک کشور دیگه را بی خیال شدیم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *