مدیرعامل راهآهن: فرسودگی ناوگان باری، مسافری و دیزلی را با ظرفیت بخش خصوصی احیا میکنیم
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از مهمترین فعالیتها ما آن است که ناوگان باری، مسافری و دیزلی خود را ارتقا دهیم و با توجه به فرسودگی که در این بخش وجود دارد سعی خواهیم کرد با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی این حوزه را احیا کنیم.
خبرگزار میزان - میعاد صالحی امروز در مراسم معارفه خود ضمن تشکر از زحمات مدیران قبل، گفت: دستاوردهای امروز حاصل تلاشهای صد ساله این عزیزان است و ما بر بامی ایستادهایم که حاصل زحمات آنهاست.
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت حوزه ریلی کشور بیان کرد: با توجه به وسعت کشور که فواصل بالای هزار کیلومتر دارد باید به این حوزه توجه بیشتری شود.
وی گفت: در طول سالهای گذشته زحمات بسیاری برای بخش ریلی کشیده شده و در دولت سیزدهم نیاز به توجه بیشتری دارد.
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت حوزه ریلی کشور بیان کرد: با توجه به وسعت کشور که فواصل بالای هزار کیلومتر دارد باید به این حوزه توجه بیشتری شود.
وی گفت: در طول سالهای گذشته زحمات بسیاری برای بخش ریلی کشیده شده و در دولت سیزدهم نیاز به توجه بیشتری دارد.
صالحی در ادامه گفت: جلساتی در خصوص موضوعات اصلی کریدورها(دالانها) برگزار شد. با توجه به بحثهای صورت گرفته لازم است در این باره خروجی داشته باشیم و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی بتوانیم مشکلات را رفع کنیم، چرا که طرفها اگر به خروجی نرسند ممکن است به سرخوردگی پروژهها منجر شود.
وی افزود: ما در حال ادامه مسیر آقای رسولی هستیم و امیدواریم با کمک مجلس و دولت و همکاری دستگاهها کریدورها را راهاندازی کنیم.
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در بحث نوسازی اولویت حمایت از تولید داخل است گفت: ظرفیتهای معطلی داریم که باید آنها را مورد استفاده قرار دهیم تا هر دو بحث حوزه باری و مسافری را جلو ببریم و تأمین مالی را از مسیرهای مختلف فراهم کنیم.
صالحی گفت: صاحبان تجربه و ایده در حوزه باری فضای باز را بیشتر از گذشته تجربه خواهند کرد تا بهرهوری حوزه بیشتر شود.
وی افزود: ما در حال ادامه مسیر آقای رسولی هستیم و امیدواریم با کمک مجلس و دولت و همکاری دستگاهها کریدورها را راهاندازی کنیم.
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در بحث نوسازی اولویت حمایت از تولید داخل است گفت: ظرفیتهای معطلی داریم که باید آنها را مورد استفاده قرار دهیم تا هر دو بحث حوزه باری و مسافری را جلو ببریم و تأمین مالی را از مسیرهای مختلف فراهم کنیم.
صالحی گفت: صاحبان تجربه و ایده در حوزه باری فضای باز را بیشتر از گذشته تجربه خواهند کرد تا بهرهوری حوزه بیشتر شود.
همچنین میعاد صالحی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: راهآهن مهمترین مد حمل و نقلی کشور است و نقش بسیار مهمی در GDP (جی.دی.پی = تولید ناخال داخلی) کشور دارد از طرفی در حوزه سیاستگذاری بودجه و اجرای آن توجه چندانی به شأن و مقام بخش راه آهن نشده که باید با سیاستگذاری مناسب نقش حوزه را ارتقا دهیم.
وی بیان کرد: عقبماندگیهای موجود در این بخش باید جبران شود چرا که ممکن است این عبماندگیها در حوزه سیاستگذاری، فنی، زیرساخت و تکنولوژی باشد.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به مشکل افزایش هزینه تعمیر و نگهداری در این حوزه گفت: باید این مشکلات را برطرف کنیم و با غربالگری در این بخش بتوانیم مساعدت همهجانبهای را در رشد و پیشرفت حمل ونقلی بدست آوریم.
صالحی گفت: برآورد زمانی را به تدریج اعلام کردهایم و یکی از مهمترین فعالیتها ما آن است که ناوگان باری، مسافری و دیزلی خود را ارتقا دهیم و باتوجه به فرسودگی که در این بخش وجود دارد سعی خواهیم کرد با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی این حوزه را احیا کنیم.
وی افزود: سعی خواهیم کرد هزینه تمام شده ناوگان را کاهش دهیم و با استفاده از تخصیصات و مشوقها برای خرید و یا نوسازی ناوگان حوزه حمل ونقلی را دوباره احیا کنیم.
مدیرعامل راه آهن گفت: متأسفانه این حوزه با مشکلات و موانع بسیار زیادی روبرو است و سعی خواهیم کرد این بخش را با استفاده از توان داخلی و استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی جان دوبارهای ببخشیم.
صالحی در انتها تاکید کرد: مسیر صعب العبوری در این بخش وجود دارد و ما آن را باز خواهیم کرد و در این حوزه با استفاده از مشوقهایی که در اختیار داریم موانع را برطرف میکنیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *