صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سهم ۵۰ درصدی زنان روستایی و عشایر در اقتصاد خانواده/ محصولات بانوان روستایی قابل دفاع در بازاهای بین‌المللی هستند

۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳:۴۸
کد خبر: ۷۶۶۷۱۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
کارشناس حوزه بانوان گفت: بین ۴۰ تا ۵۰ درصد یعنی نیمی از سهم اقتصادی و نان‌آوری و تأمین معیشت خانواده به حوزه زنان روستایی و عشایر ما برمی‌گردد.
خاطره استاد رضایی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تأثیر و نقش بانوان روستایی و عشایر در توسعه اقتصادی کشور، گفت: در حال حاضر می‌توان گفت بین ۴۰ تا ۵۰ درصد یعنی نیمی از سهم اقتصادی  و تأمین معیشت خانواده  به حوزه زنان روستایی و عشایر ما برمی‌گردد زیرا این زنان توانمندی‌های بسیاری دارند.

وی افزود: هرچقدر سطح اطلاعات بانوان جامعه بالا برود ما خروجی مثبت بیشتری در این زمینه خواهیم داشت و اولین گام برای این امر بحث ارتقا سلامت روان و سلامت خانواده است که قاعدتاً افراد با داشتن ذهنی آرام  فراگیری بیشتری دارند و کسی که تسلط و فراگیری بالایی دارد نهایتاً ابداعات بیشتری را در عرصه‌های مختلف خواهد داشت.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران بیان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین کار این است که سعی کنیم سطح اطلاعات و آگاهی بانوان را بالا ببریم تا بانوان بتوانند ضمن تعریف نقش و جایگاه خود در خانواده برای تأثیرگذاری در سطح اجتماع با شأن و منزلت زنانه ورود پیدا کنند و هرچقدر بانوان به‌خصوص دختران جوان ما به این تفکر برسند که می‌توانند از پتانسیل‌های شخصی خود در توسعه فردی و اجتماعی استفاده و بهره‌گیری کنند به سطح مدیریتی بیشتری در نقش‌آفرینی اقتصادی نیز دست پیدا خواهند کرد.

استاد رضایی افزود: به‌عنوان  نمونه بانوانی که در بحث توسعه روستایی  در ۳ بخش افزایش روحیه، کار گروهی و ارتقای اطلاعات  آموزش دیده اند،  در نتیجه اثر این آموزش‌ها به‌علاوه توانمندی‌هایی که خودشان به‌صورت بومی دارند باعث ارتقا کیفیت کار و فعالیت اقتصادی آنان  شده است یعنی اگر قبلاً گلیم دستبافت یک خانم روستایی در یک سطح متوسط برای ارائه به بازار قابل دفاع بود در حال حاضر با یک کیفیت ارزنده‌تری ضمن قابلیت ورود به بازارهای داخلی آمادگی دفاع در بازارهای خارجی راهم پیداکرده است.

این بانوی فعال حوزه تعاونی بانوان، بابیان این‌که اگر قرار باشد زن را بسنجیم باید  تمام جوانب وابعاد وجودی آنان  را در نظر بگیریم، افزود: به دلیل این که زن‌ها در عرصه اقتصادی متفاوت با مردان ورود پیدا می‌کنند و زنی که روح و روان خوبی نداشته باشد در هیچ عرصه‌ای نیز نمی‌تواند ورود خوبی پیدا کند و در عرصه اقتصادی نیز دچار رکود و توقف جبران‌ناپذیر خواهد شد بنابراین این خیلی مهم است که در ارتباط با نقش و جایگاه و تأثیر اقتصادی زنان در کشور برنامه‌ریزی کنیم و این برنامه‌ریزی را باید در ۳ پله سلامت روح و روان، ارتقاء وضعیت آموزشی بانوان به‌خصوص دختران جوان و بعد آمادگی برای ورود به در عرصه اقتصادی را در نظر بگیریم.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، ادامه داد: زنانی که ۲ پله قبلی را با جنبه مثبت بالا رفته باشند قطع به‌یقین در عرصه سوم هم رکود و شکست کمتری همراه با  دستاوردهای قوی خواهند داشت و این در استان‌هایی که آموزش برای بانوان داشته‌ایم کاملاً قابل‌لمس است و در حال حاضر به عنوان نمونه  بیش از ۲۰۰ نفر خانم در عرصه اقتصاد روستایی و حومه شهرستان‌های مختلف از قبیل خوزستان، کرمان و ... داریم که با طی مراحل ذکرشده نقش‌آفرینی بالایی در عرصه اقتصادی دارند.

این کارآفرین در پایان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور موظفیم و حتی می‌توان گفت به‌نوعی مجبوریم که دختران وزنان جوانمان را به سمت‌وسوی فعالیت در عرصه تأمین معیشت خانواده هدایت کنیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *