فرهنگ سازی ترافیکی در گرو مشارکت نهادهای گوناگون
یک کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان در مدرسه نقش ارگانها در امر فرهنگ سازی ترافیک توضیح داد.
- رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در واقع کودکان ما از ۷ سالگی وقتی که پا به عرصه جامعه خودشان که همان مدرسه میباشد میگذارند با گروههای همسان خود وارد آموزش میشوند و رفتارهایی را که یاد گرفته اند و آموزشهایی که در خانواده یاد گرفته اند را بروز میدهند و این قضیه بسیار مهم است.
وی ادامه داد: احساس ما به عنوان یک پلیس این هست که ما در خصوص آموزش این قضیه را خیلی خوب جلو برده ایم اما در زمینه پرورش و تعلیم و تربیت و آن آموزشهای عملی یک گام عقب هستیم و آموزش تنها و بدون حل مساله و بدون مهارت در یادگیری یقینا برای فرزندان ما خروجی خوبی نخواهد داشت.
جوانبخت گفت: خیلی از این رفتارهایی که ما مشاهده میکنیم مانند رفتارهای رانندگی خیلی وقتها فکر میکنیم که یک عقلی که سلیم هست و درکی از خطر را دارد باید بپذیرد شما وقتی که دارید پدال گاز را فشار میدهید و در یک بزرگراه در حال حرکت هستید و سرعت بالایی را تجربه میکنید یقینا خبر خوبی در آینده قرار نیست به شما برسد.
بیشتر بخوانید:
کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: متولیان آموزش و پرورش ما، روانشناسان و رفتارشناسان باید در این حوزه کار بیشتر را انجام دهند و ما باید به دنبال چرایی این رفتارها باشیم و ما برگردیم آموزشهای های خود را به روزتر، فنیتر و علمیتر و همراه با مهارتهایی نماییم که به درد بچهها بخورد.
جوانبخت گفت: وقتی افراد در موقعیتهایی قرار میگیرند که پشت فرمان هستند و مهارت کنترل خشم را فرا نگرفته اند در یک ترافیک طولانی مدت پرخاش گری مینماید و همان کسی هست که لاین ویژه را انتخاب میکند و با سرعت میخواهد حق تقدم عبور را از بقیه سلب نماید.
وی افزود: اینجا وظیفه آموزش و پرورش و ارگانهای زیادی که در امر فرهنگ سازی و متولی فرهنگ ترافیک دخیل هستند میخواهیم و امیدوار هستیم که بتوانند وظایف خود را به درستی و کامل اجرا کنند تا شاهد وفور اینگونه رفتارهای ضد اجتماعی نباشیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *