صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رهبری: معضل اصلی امروز بازیگران عدم نقدینگی تهیه کنندگان است

۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱:۲۱
کد خبر: ۷۶۵۶۳۹
بازیگر سریال «بچه مهندس ۴» گفت: معضل اصلی امروز بازیگران عدم نقدینگی تهیه کنندگان است تا جایی که بعضا آن‌ها را وادار به رفتار‌های غیر حرفه‌ایی در انتخاب‌هایشان می‌کند و گاهی برخی از تهیه کننده‌ها برای اینکه هزینه‌ای صرف نکنند برای نقش‌های اصلی یا از نابازیگر استفاده می‌کنند و یا بدتر از آن نابازیگرانی را وارد کار می‌کنند که صرفا اسپانسر کارشان باشد.

محمدرضا رهبری در گفت‌وگو با میزان گفت: شخصیت دیکته شده در فیلمنامه و نوع شخصیت‌پردازی‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی در ماندگاری و موفقیت یک بازیگر داشته باشند همچنین برای ماندگاری یک نقش توسط بازیگر، انتخاب درست کاراکتری که از پس پردازش و آنالیز آن بر آید بسیار مهم و تعیین کننده است و گاهی یک نقش به تنهایی و روی کاغذ آنقدر خثنی است که بازیگر با افزودن ساختار‌های گوناگون در ابعاد آن و اضافه کردن آن به متن البته با هماهنگی و تعامل با کارگردان به نقش جان تازه‌ای می‌بخشد و گاهی خود نقش آنقدر پتانسیل بالایی در فیلمنامه دارد که هر بازیگری توانایی به دوش کشیدن بار آن را ندارد که در این شرایط بازیگری موفق خواهد بود که درک متقابلی از فراز و فرود‌های کاراکتر و زمانبدی درست اجرایش جلوی دوربین داشته باشد.

او پیرامون ساخت آثار نمایشی در فضای خارج از تهران و تاثیر آن بر جذب مخاطب افزود: شخصا به جذابیت بصری لوکیشن‌های خارج از تهران صرفا برای جذب مخاطب و دیده شدن اثر اعتقادی ندارم به نظرم تنها موضوع، ساختار، فرم و ریتم و کیفیت اثر است که می‌تواند در جذب مخاطب موثر واقع شود.


رهبری با مجموعه  برنامه موج نو کاری از گروه کودک ونوجوان شبکه دو  وارد دنیای هنر شدوبا سریال گلریزان ساخته مسعود رشیدی به مخاطبان معرفی شد همچنین با سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی به شهرت رسیداو درباره نوع سبک‌های مختلف سینمایی و تاثیر آن‌ها بر استقبال مخاطبان از این عرصه بیان کرد: تجربه ثابت کرده که برای استقبال مخاطب از فیلم، ژانر و سبک آن اهمیت چندانی ندارد و این نحوه پرداخت قصه و ساختار کلی خود اثر است که وقتی درست شکل بگیرد و به تصویر کشیده شود با مخاطب وسیعی ارتباط برقرار می‌کند اگر نگاهی به پر فروش‌ترین فیلم‌های سینما بیندازید خواهید دید که تنها در یک ژانر یا سبک محدود نشده اند.

وی درباره دلایل رونق و گرایش آثار نمایش خانگی بین مردم و سازندگان آثار اظهار داشت: برآورد بودجه آثار نمایش خانگی به دلیل سرمایه گذار خصوصی آن، معمولا چندین برابر آثار تلویزیونی است البته به جز پروژه‌های فاخر همانند سلمان فارسی و ... که معمولا در یک دهه از تعداد انگشتان یک دست هم فراتر نمی‌رود و طبیعتا وقتی محدودیت مالی وجود نداشته باشد از بهترین‌ها برای تولید اثر استفاده می‌شود و بیشترین زمان ممکن را برای ساخت محصول اختصاص می‌دهند و همچنین محدودیت‌های زیبایی شناسی بصری در رنگ آمیزی کاراکتر‌ها از نوع پوشش آن‌ها تا طراحی دکور و میزانسن و حتی تا حدودی گذر از خط قرمز‌های مدیوم تلویزیونی در سینما و نمایش خانگی همگی در میزان جذب مخاطب عام تاثیر گذار است.

این بازیگر جوان تلویزیون پیرامون درخواست خود از ریاست جدید رسانه ملی بیان کرد: از ریاست محترم صدا و سیما درخواست دارم تا برای تعداد بسیار زیادی از همکاران من که سالهاست خانه نشین شده‌‌اند عدالت برقرار شود و همه به یک اندازه از امکان سر کار رفتن بهره‌مند شوند به این ترتیب که تقسیم بندی عادلانه‌ای بین عوامل و خصوصا بازیگران صورت بگیرد تا هیچ کس خانه نشین و بیکار نباشد.

وی درباره واکسن کرونا بیان کرد: من واکسن کرونا را دریافت کردم اما فقط دوز اول را و دوز دوم آن را باید در اواسط آبان بزنم بعد از دوز اول عوارض چندانی جز دست درد دو روزه نداشتم.

رهبری بابیان اینکه حضور در آثار مطلوب و ایفای نقش خوب در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی برایش اهمیت بسیاری دارد ادامه داد: معضل اصلی امروز بازیگران عدم نقدینگی تهیه کنندگان است تا جایی که بعضا آن‌ها را وادار به رفتار‌های غیر حرفه‌ایی در انتخاب‌هایشان می‌کند و گاهی برخی از تهیه کننده‌ها برای اینکه هزینه‌ای صرف نکنند برای نقش‌های اصلی یا از نابازیگر استفاده می‌کنند و یا بدتر از آن نابازیگرانی را وارد کار می‌کنند که صرفا اسپانسر کارشان باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *