صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مدیرعامل سازمان بنادر: ظرفیت بنادر تجاری فراتر از مراودات بین‌المللی فعلی است

۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶:۱۱
کد خبر: ۷۶۵۶۰۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت بنادر تجاری فراتر از مراودات بین‌المللی فعلی است و باید در شرایط مناسب جذب کالای ترانزیتی بیشتری داشته باشیم و بنادر و پایانه‌های کانتینری ایران به آب‌های ترانشیپی بنادر منطقه تبدیل شود.
- محمد راستاد در مراسم جهانی روز دریانوردی گفت: دولت سیزدهم به توسعه اقتصاد دریا پایه توجه ویژه دارد و در برخی زمینه‌ها ظرفیت قابل توجهی داریم و از نظر ناوگان تحت مالکیت و پرچم جزو کشور‌های رده بالا قرار داریم.

وی بیان کرد: ظرفیت بالقوه دریایی کشور از نظر ناوگان اقیانوس پیما قابل توجه است و ظرفیت پایانه‌های بندری کشور نیز ۲۶۰ میلیون TEU است که فقط از ۱۵۰ میلیون تن آن مورد استفاده قرار میگیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: اگر مرداودات تجاری با رفع تحریم‌ها که دور از انتظار هم نیست، افزایش یابد، با کنترل نرخ ارز و تقویت اقتصاد کشور باید به گونه‌ای عمل شود که بتوان از ظرفیت خالی بنادر تجاری و ناوگان ملی تحت پرچم استفاده کرد.

راستاد گفت: در حال حاضر از همه ظرفیت بنادر تجاری و ناوگان ملی استفاده نمی‌شود که با رفع تحریم‌ها می‌توانیم سهم خود را از بازار بگیریم.

وی افزود: ظرفیت بنادر تجاری فراتر از مراودات بین المللی فعلی است و باید در شرایط مناسب جذب کالای ترانزیتی بیشتری داشته باشیم و بنادر و پایانه‌های کانتینری ایران به آب‌های ترانشیپی بنادر منطقه تبدیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش صنایع دریایی و تولید شناور در داخل نیاز به فاینانس داخلی داریم در حال حاضر اگر مدیران کشتیرانی و نفت کش به شرکت‌های کشتی کاری بزرگ دنیا بروند تنها ۱۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط سازنده تأمین می‌شود. ما هم باید با حمایت سازمان‌های کشور فاینانس داخلی را برای سفارش ساخت کشتی راه اندازی کنیم.

راستاد بیان کرد: نیاز‌های دو دهه آتی در حمل و نقل دریایی به کشتی سازی داخلی اعم از بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته به وزارت دفاع و سپاه را ارائه داده ایم و از نظر کیفیت و مدیریت سرعت تولید از این شرکت‌ها راضی هستیم.

وی از عزم سازمان بنادر برای جایگزینی ناوگان ایرانی با ناوگان خارجی برای ساخت فعالیت‌های آفشور خبر داد و گفت: ما هم در این سازمان از تسهیلات وجوه اداره شده برای انجام این عزم حمایت می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با رفع تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های تحمیلی شاهد رشد صنایع دریایی باشیم.

راستاد گفت: در بخش جزایر سال‌ها اختلافاتی میان نهاد‌های مسئول در سازماندهی جزایر وجود داشت، اما اخیراً در کارگروه ساماندهی مرز‌های شورای امنیت کشور، اجرای طرح ساماندهی ۳۵ جزیره به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شد که این سازمان موظف به تهیه برنامه عملی برای ساماندهی این جزیره‌ها اعم از نظامی، نفتی، تجاری و گردشگری شد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: دریانوردی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *