صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آموزش ناکافی معلمان از دلایل وجود دانش آموزان «دیرآموز» است

۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۶۵۳۸
خبرگزاری میزان- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در سال تحصیلی گذشته بیش از 35 هزار دانش‌آموز ترک تحصیلی به محیط مدرسه بازگشتند، گفت: آموزش ناکافی معلمان و دوزبانه بودن دانش آموزان از جمله دلایل دیرآموز و بودن دانش آموزان است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، محمد دیمه‌ور در نشست خبری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کودکان بازمانده از تحصیل تأکید کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 35 هزار دانش‌آموز ترک تحصیلی به محیط مدرسه بازگشتند.

وی با بیان این که 47 هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی نیز مردود شدند، خاطرنشان کرد: هیچ وقت اعلام نکرده‌ایم مردودی 47 هزار دانش‌آموز به علت دیرآموزی بوده است. متأسفانه به غلط شایع شده است نظام ارزشیابی توصیفی باعث ارتقا خودبه‌خود می‌شود اما این چنین نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: آمار مردودی 47 هزار دانش‌آموز ابتدایی مربوط به سال تحصیلی 92-91 است که در آن سال 32 هزار دانش‌آموز دیرآموز داشتیم. شاید معلمان آموزش کافی را ندیده‌اند، خانواده‌ها با آنها آشنایی نداشتند و بخشی هم در مناطق دوزبانه بودند.

دیمه‌ور در پایان با بیان این که برای آموزش کافی معلمان دوره‌های آموزشی 110 ساعته را برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: اما نمی‌شود دانش‌آموزی که زبان اول او به عوان نمونه عربی است را با فارسی آشنا کنیم. هر چند بخشی از ناتوانی در این خصوص مربوط به حوزه آموزشی و مربوط به سرباز-معلمان بود. باید اعلام کنیم در پایه‌های بالا این رقم کاهش می‌یابد به گونه ای که در ششم ابتدایی فقط 0.3 درصد مردودی را شاهد بودیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *