صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جزئیات نمایشگاه تهران مدکس ۱۴۰۰/ محملی برای مبارزه با کالای قاچاق و پیوند طراح با تولیدکننده

۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱:۱۷
کد خبر: ۷۶۴۵۳۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: نمایشگاه تخصصی پوشاک به منظور مبارزه با کالای قاچاق و پیوند طراح با تولید کننده است همچنین شناسه کالا را نهادینه می‌کند، زیرا شناسه کالا یکی از اقدامات خوبی بوده و باعث می‌شود کالای مجاز از غیرمجاز تمایز شود.

ابوالقاسم شیرازی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تولید داخلی پوشاک و برگزاری نمایشگاه تخصصی پوشاک، گفت: هدف اصلی ما حمایت از تولید داخلی پوشاک است و تولید پوشاک برای ما حائز اهمیت بوده، زیرا ما را از وابستگی در پوشاک رها می‌کند و باعث خوداتکایی می‌شود.

وی افزود: بخش پوشاک اشتغالزایی بسیار بالایی دارد که با صنعت دیگر قابل قیاس نیست همچنین برای اینکه مواد خام از پنبه و نخ به پوشاک نهایی برسد ارزش افزوده‌ای ایجاد می‌کند و مشکلاتی در حوزه تولید پوشاک وجود دارد ولی با این وجود پوشاک با قیمت مناسب تولید می‌شود و تولید کنندگان جهادی کار می‌کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: تولید کنندگان پوشاک از هزینه‌های خود کاسته و از سود خود بسیار صرف نظر کرده اند. در برند تولید از طراحان استفاده کرده ایم تا تنوع و جذابیت کالا را در تولید لباس داشته باشیم مهم‌تر از هر چیز تولیدکنندگان پوشاک به حفظ ارزش‌های ایرانی اسلامی و صیانت از عفاف و حجاب درتولید توجه می‌کنند.

وی بیان کرد: تولید کنندگان از اتحادیه مطالبه داشتند که با وجود کار جهادی در زمینه تولید پوشاک این عمل باید دیده شود بنا به این درخواست ما نیز برگزاری نمایشگاه را در نظر گرفتیم و موفق شدیم نمایشگاه تخصصی پوشاک را در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار کنیم که این نمایشگاه از روز سه شنبه ۲۰ مهرماه تا روز جمعه ۲۳ مهر ماه به مدت چهار روز با نام نمایشگاه تهران مدکس برگزار می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: متولی این نمایشگاه تولید کنندگان هستند و بیش از هزار متقاضی از بنگاه‌های متوسط و کوچک برای نمایشگاه درخواست داده بودند، ولی بر اساس گزینش و کارشناسی که انجام دادیم ۱۰۰ شرکت تولید کننده برتر را برای نمایشگاه گلچین کردیم تا زنجیره کامل ارزش پوشاک از طراحی، نساجی، ماشین آلات لوکس، انواع پوشاک مردانه، زنانه بچگانه و مواد اولیه را به نمایش بگذاریم.

شیرازی اظهار کرد: دو هدف برای حمایت از تولید کنندگان در نظر گرفته ایم اولین هدف این است که واحد‌های صنفی از طریق اطلاع رسانی به این نمایشگاه دعوت شوند زیرا این نمایشگاه بستر مناسبی برای معرفی تولید کنندگان به واحد‌های صنفی است دومین هدف دعوت مسئولین به این نمایشگاه برای رصد توانمندی تولید کنندگان و حمایت از آنان ها بوده تا بتوانیم  از طریق این حمایت ضمن پوشش بازار داخلی به بازار جهانی نیز با محوریت صادرات دست پیدا کنیم.

وی اذعان کرد: برگزاری این نمایشگاه به نوعی مبارزه با کالای قاچاق و پیوند طراح با تولید کننده است همچنین شناسه کالا را نهادینه می‌کند، زیرا شناسه کالا یکی از اقدامات خوبی بوده و باعث می‌شود کالای مجاز از غیرمجاز تمایز شود.

 

 



نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
ناریخ شروع و خاتمه نمایشگاه دقیق نیست توجه کنید
ناشناس
|
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
ناریخ شروع و خاتمه نمایشگاه دقیق نیست توجه کنید
ناشناس
|
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
تاریخ نمایشگاه اشتباهه درستش کنید
ناشناس
|
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
تاریخ نمایشگاه اشتباهه درستش کنید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *