ابلاغ شیوه نامه «اهداف ارزشیابی ورودی» به آموزش و پرورش استانها
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، شیوه نامه «اهداف ارزشیابی ورودی» (آغازین) را به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرد.
-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در راستای اجرای آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه برای آگاهی از تواناییها و آمادگیهای قبلی دانش آموزان/هنرجویان برای ورود مناسب به فرایند تعلیم و تربیت و برنامه ریزی برای جبران نارساییها و کاستیهای احتمالی دانش آموزان/هنرجویان، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، شیوه نامه «اهداف ارزشیابی ورودی» (آغازین) به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شد.
بر اساس این شیوه نامه، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با همکاری معاونت آموزش متوسطه، نسبت به ارزشیابی ورودی (آغازین) به صورت متمرکز و برخط (آنلاین) در سطح کشور اقدام کرده و گزارشهای لازم را در اختیار دبیران/هنرآموزان و دست اندرکاران نظام آموزشی قرار میدهد تا بر اساس تحلیلهای انجام شده، راهبردها و برنامههای عملیاتی را تدوین و درخصوص تعمیق یادگیری دانش آموزان/هنرجویان و پیگیری اهداف تصریح شده در دستور العمل «بسته تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی ناشی از وقفه آموزشهای حضوری در دوران شیوع کرونا و پس از آن» اقدام نمایند.
بر اساس این شیوه نامه، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با همکاری معاونت آموزش متوسطه، نسبت به ارزشیابی ورودی (آغازین) به صورت متمرکز و برخط (آنلاین) در سطح کشور اقدام کرده و گزارشهای لازم را در اختیار دبیران/هنرآموزان و دست اندرکاران نظام آموزشی قرار میدهد تا بر اساس تحلیلهای انجام شده، راهبردها و برنامههای عملیاتی را تدوین و درخصوص تعمیق یادگیری دانش آموزان/هنرجویان و پیگیری اهداف تصریح شده در دستور العمل «بسته تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی ناشی از وقفه آموزشهای حضوری در دوران شیوع کرونا و پس از آن» اقدام نمایند.
برای دریافت شیوه نامه اینجا کلیک کنید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *