صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سویه دلتا و تاثیر آن بر آینده همه گیری کرونا

۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵:۰۱
کد خبر: ۷۶۳۷۸۸
غالب شدن سویه دلتا در جهان، محققان را به سمت این احتمال که این سویه، آخرین سویه مرگبار ویروس کروناست، سوق داده است.
بیش از ۱۸ ماه از بروز همه گیری بیماری کرونا می‌گذرد و این بیماری تاکنون بیش از ۲۳۶ میلیون نفر را در جهان مبتلا و حدود ۵ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاده است اما هنوز نگرانی‌هایی درباره بروز سویه‌های مرگبارتر آن وجود دارد.
 
به گزارش «سی بی سی و کوریر»، ویروس کرونا تاکنون چندین و چند بار جهش یافته و سبب تشدید نگرانی‌های مردم در سراسر جهان شده است.
 
رئیس کلینیک پنومولوژی دانشکده پزشکی «هانوفر» در مورد سویه جهش یافته دلتا، می‎گوید «دلتا، یک ماچو (وحشی) واقعی است و توانسته همه دیگر سویه‌های کرونا را از بین ببرد؛ احتمالا ظرفیت بالای انتقال آن سبب سیطره دلتا شده است.»
 
به گفته وی، «سازمان بهداشت جهانی که دائما بر گسترش سویه‌های مختلف کرونا نظارت دارد، تاکنون سویه خطرناک تری از دلتا را پیدا نکرده است.»
این متخصص ریه در ادامه گفت «دلتا در سال آینده نیز میزان بالایی از ابتلا را به خود اختصاص می‌دهد و این اصلا خبر بدی نیست؛ زیرا تاکنون دریافته ایم که این سویه تقریبا بیماری شدیدتری ایجاد نمی‌کند و در برابر واکسن مقاوم نیست.»
 
به زعم وی، بعید است که کرونا به شکلی ناگهانی از زندگی انسان‌ها خارج شود و تا مدت‌ها به عنوان یک عامل بیماری زا باقی خواهد ماند؛ زیرا به دلیل نرخ پایین واکسیناسیون، ایمنی همگانی دور از دسترس است.
 
تاکنون ۳۵ درصد جمعیت جهان واکسن کرونا را دریافت کرده‎اند و هزار و ۵۵۰ ماده به عنوان نامزد‌های احتمالی درمان کرونا در نظر گرفته شده‎اند که ۲۸ مورد آن‌ها از تایید مشروط یا کامل برخوردارند.
 
از سوی دیگر یک تحقیقات در کانادا نشان داده است که خطر مرگ بر اثر ابتلا به سویه دلتا نسبت به سویه اصلی ۱۳۰ برابر بیشتر است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *