صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کارگردان زخم‌کاری «بازنده» به جشنواره فیلم فجر باز می‌گردد؟

۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰:۰۱
کد خبر: ۷۶۲۶۱۷
«محمدحسین مهدویان» طی سالهای گذشته با آثار مختلفی راهی ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر شده است، اولین حضور وی با «ایستاده در غبار» به نوعی گام بزرگی برای این کارگردان جوان محسوب می شد، گامی که پس از آن با اولین نسخه از فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» تثبیت شد.

- «محمدحسین مهدویان» طی سالهای گذشته با آثار مختلفی راهی ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر شده است، اولین حضور وی با «ایستاده در غبار» به نوعی گام بزرگی برای این کارگردان جوان محسوب می شد، گامی که پس از آن با اولین نسخه از فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» تثبیت شد. 

وی در این سالها خودش را در نوعی از سینمای مستند روایی جا انداخته است، آثاری همچون «ماجرای نیمروز»، «ایستاده در غبار»، «لاتاری»، «درخت گردو» نشان دادند که مهدویان همیشه به تاریخ معاصر و از سویی تاریخ دفاع مقدس ارادت ویژه ای دارد.«ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری» و «ماجرای نیمروز؛ رد خون» نام مهدویان را در سینمای ایران پر آوازه کردند و به واسطه آن‌ها مهدویان توانست هم فروش در گیشه را تجربه و هم طیف جدیدی از مخاطبان را با شیوه جدید فیلمسازی‌اش همراه کند. 

محمد حسین مهدویان بعد از فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز؛ رد خون» اعلام کرد که دیگر قصد ندارد تا سال‌ها فیلم سیاسی بسازد. وی بار‌ها خط قرمزش را مخاطبان عنوان کرده و گفته تنها چیزی که می‌تواند روند فیلمسازی او را تغییر دهد نظر مخاطبان است. همین باعث می‌شود تا بار‌ها فیلم‌های خود را با مخاطبان ببیند و خود را ارزیابی کند. در طول ساخت فیلم هم مدام خود را به جای آن‌ها بگذارد و متوجه شود اشکال کارش کجا است.

در این میان به جز فیلم «لاتاری» که با نقد منفی منتقدان و اهالی رسانه روبرو شد اما سایر آثار وی در جشنواره فیلم فجر و همچنین گیشه به موفقیت های بزرگی رسیدند تا هر روز انتظارها از کارگردان جوان اما صاحب سبک سینما بالا برود. 

«درخت گردو» پنجمین اثر محمد حسین مهدویان روایت بخشی از تاریخ تلخ و سیاه و کمتر شنیده شده معاصر است که اولین بار در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر به نمایش درآمد و با صف طولانی اهالی رسانه و منتقدان پیش از اکران همراه بود. پس از پایان فیلم سینمایی «درخت گردو»، تماشاگران برای دقایقی به صورت ممتد مهدویان را تشویق کردند که این اتفاق از معدود اتفاقاتی است که برای یک فیلم در جشنواره فیلم فجر رخ می‌دهد.

جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم با اما و اگرهای فراوانی برگزار شد، مهدویان هم با وجود شیوع بیماری کرونا دست از کار نکشید و برای فجر سی و نهم فیلم سینمایی «شیشلیک» را راهی مهمترین رویداد سینمایی کشور کرد. 

وی از جمله کارگردانان جوان سینمای ایران است که طی چند سال گذاشته ثابت کرده است ژانر‌های سینمایی برایش مرز تعیین نمی‌کنند و او می‌تواند با ورود به هر ژانری از دفاع مقدس و جاسوسی گرفته تا طنز خوش بدرخشد.

مهدویان چندی پیش تصمیم به ساخت اثری برای شبکه نمایش خانگی کرد بلکه در این فضا نیز با یک زخم کاری خودی نشان دهد، «زحم کاری» عنوان اثر جدید محمد حسین مهدویان که جواد عزتی این بار هم در قابل شخصیتی متفاوت در آثار مهدویان ظاهر شد و توانست در طول مدت پخش خود نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند و در جذب مخاطب شبکه نمایش خانگی رکورد بزند.

حال مهدویان پس از موفقیت خود در شبکه نمایش خانگی ظاهرا تصمیم گرفته بار دیگر به پرده نقره‌ای باز گردد در انتشار آخرین خبرها مهدویان این روزها منتظر پروانه ساخت برای جدیدترین اثر خود با نام «بازنده» است و قرار است این فیلم سینمایی برای حضور در جشنواره چهلم فیلم فجر آماده شود اما هنوز هیچ خبر رسمی از سوی این کارگردان جوان سینما اعلام نشده و تا اعلام رسمی از سوی وی هیچ  چیز در مورد خبر اعلام شده قطعی نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *