صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آتش سوزی در بیمارستانی در رومانی/ تلفات کرونایی آمریکا در آستانه ۷۰۰ هزار نفر

۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹:۱۳
کد خبر: ۷۶۲۴۸۹
مقامات رومانی اعلام کردند که ۹ نفر روز جمعه بر اثر آتش سوزی در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستانی در این کشور جان خود را از دست دادند.

- در پی گسترش سویه دلتای ویروس کرونا، بسیاری از کشور‌ها تدابیر محدودیتی را اتخاذ کرده و سعی در افزایش سرعت واکسیناسیون دارند.

 

آمریکا در آستانه ۷۰۰ هزار تلفات کرونایی
آمریکا در آستانه فراتر رفتن از ۷۰۰ هزار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا قرار دارد، که نیمی از آن‌ها تنها در ۹ ماه گذشته و به دلیل گسترش سویه دلتا بوده است.

 

ایمن بودن تزریق واکسن کرونا همزمان با واکسن آنفولانزا
طبق اولین آزمایش بالینی که به منظور تجویز همزمان تزریق واکسن در یک نوبت انجام شده است، تزریق واکسن آنفولانزا همزمان با واکسن فایزر یا آسترازنکا ایمن است.

 

آتش سوزی در بیمارستانی در رومانی
مقامات رومانی اعلام کردند که ۹ نفر روز جمعه بر اثر آتش سوزی در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستانی در این کشور جان خود را از دست دادند. این سومین آتش سوزی مرگبار در بیمارستان‌های رومانی در سال جاری بوده است.

 

آفریقای جنوبی و فهرست قرمز سفر‌های انگلیس
سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در مورد وضعیت فهرست قرمز سفرها، که توسط انگلیس به کشورش تحمیل شده، صحبت کرده است.

 

مرگ نوزاد ۲۰ روزه و زن باردار در سوریه
موسسه خیریه «سیو چیلدرن» اعلام کرد که یک نوزاد ۲۰ روزه و یک زن باردار بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در سوریه جان خود را از دست داده اند.

 

رکورد ابتلا در سنگاپور
سنگاپور با افزایش بیش از ۲۰۰ موردی به میانگین مبتلایان در این کشور، به ۲ هزار و ۴۷۸ مورد کرونایی در شبانه روز گذشته رسیده است. این بیشترین میزان مبتلایان از زمان آغاز همه گیری کرونا در این کشور است.

آسیب شدید اقتصادی به فیلیپین
فیلیپین به یک دهه زمان نیاز دارد تا اقتصاد این کشور از آسیب‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا بهبود یابد. یک مقام ارشد اقتصادی این کشور اعلام کرد که آسیب ناشی از قرنطینه را ۲ نسل احساس خواهند کرد.

 

نرخ کم واکسیناسیون در کشور‌های آفریقایی
بر اساس گزارش ها، تنها ۱۵ کشور آفریقایی توانسته اند به هدف تعیین شده واکسیناسیون ۱۰ درصد از جمعیت خود دست پیدا کنند. این میزان هدف گذاری شده‌ای بود که در اوایل سال جاری توسط مجمع جهانی بهداشت برای همه کشور‌ها تعیین شده بود تا حداقل تا پایان این ماه برآورده شود.

 

پایان قرنطینه ۶ هفته‌ای در سریلانکا
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سریلانکا قرنطینه حدود ۶ هفته‌ای در این کشور را پایان داد، اما ممنوعیت رفت و آمد شبانه و ممنوعیت تجمع‌ها و مهمانی‌های عمومی را حفظ کرده است.

 

سپتامبر؛ مرگبارترین ماه کرونایی در مالزی
مالزی در ماه سپتامبر ۹ هزار و ۶۷۱ مورد مرگ و میر کرونایی را ثبت کرد؛ بنابراین بر اساس داده‌های دولتی، این ماه مرگبارترین ماه در این کشور از زمان شروع همه گیری کرونا بوده است. هرچند مقامات گفته اند که این افزایش بیشتر به دلیل تأخیر در شمارش مرگ و میر‌های ماه‌های گذشته بوده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *