آغاز تولید آسفالت گرم با تراشهها برای نخستین بار در کشور
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین از آغاز تولید و پخش آسفالت گرم حاصل از تراشههای آسفالت برای نخستین بار در کشور در استان قزوین خبر داد.
- بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی، جواد حقلطفی از آغاز تولید و پخش آسفالت گرم حاصل از تراشههای آسفالت برای نخستین بار در کشور در این استان خبر داد و گفت: در این روش مصالح حاصل از تراشههای آسفالت در سطح راهها جمع آوری و برای اولین بار به صورت گسترده با استفاده از دستگاه، به صورت صد درصد بازیافت و جهت نگهداری رویه راهها مورد استفاده قرار میگیرد.
وی اضافه کرد: پیش از این، مصالح حاصل از تراشههای آسفالت تنها در شانه سازی راههای خاکی مورد استفاده قرار میگرفت، اما با توجه به هزینه بالای قیر و تولید آسفالت، موضوع بازیافت آسفالت و استفاده مجدد از آن برای نگهداری رویه راهها در قالب عملیات اضطراری مورد توجه قرار گرفت.
حقلطفی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین اولین استانی است که پس از انجام مطالعات عملیات بازیافت آسفالت را به صورت پایلوت آغاز کرده و تراشههای آسفالت خود را طی فرایندی بدون استفاده از قیر و تنها با استفاده از ۶ درصد ماده افزودنی جوانساز داخل دستگاه تبدیل به آسفالت گرم میکند.
وی اظهار داشت: این روش به ازای هر تن آسفالت ۵۰۰ هزار تومان صرفه اقتصادی دارد و از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری میکند و علاوه بر آن در حفظ و نگهداری محیط زیست و کاهش آلایندهها موثر است.
حقلطفی با بیان اینکه از طریق این روش یک سوم آسفالت گرم تولید شده در کارخانه به دست میآید افزود: تاکنون ۳۰۰ تن آسفالت گرم با این روش تولید شده و قرار است ۲ هزار و ۵۲۵ تن آسفالت گرم تولید شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین افزود: آسفالت بازیافت شده برای پرکردن چاله راههای استان مورد استفاده قرار میگیرد.
وی اضافه کرد: پیش از این، مصالح حاصل از تراشههای آسفالت تنها در شانه سازی راههای خاکی مورد استفاده قرار میگرفت، اما با توجه به هزینه بالای قیر و تولید آسفالت، موضوع بازیافت آسفالت و استفاده مجدد از آن برای نگهداری رویه راهها در قالب عملیات اضطراری مورد توجه قرار گرفت.
حقلطفی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین اولین استانی است که پس از انجام مطالعات عملیات بازیافت آسفالت را به صورت پایلوت آغاز کرده و تراشههای آسفالت خود را طی فرایندی بدون استفاده از قیر و تنها با استفاده از ۶ درصد ماده افزودنی جوانساز داخل دستگاه تبدیل به آسفالت گرم میکند.
وی اظهار داشت: این روش به ازای هر تن آسفالت ۵۰۰ هزار تومان صرفه اقتصادی دارد و از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری میکند و علاوه بر آن در حفظ و نگهداری محیط زیست و کاهش آلایندهها موثر است.
حقلطفی با بیان اینکه از طریق این روش یک سوم آسفالت گرم تولید شده در کارخانه به دست میآید افزود: تاکنون ۳۰۰ تن آسفالت گرم با این روش تولید شده و قرار است ۲ هزار و ۵۲۵ تن آسفالت گرم تولید شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین افزود: آسفالت بازیافت شده برای پرکردن چاله راههای استان مورد استفاده قرار میگیرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *