صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رسانه‌ها و راه‌های جلب اعتماد مخاطب

۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲:۵۱
کد خبر: ۷۵۷۲۲۷
رسانه‌ها بخش مهمی از تصور ما از دنیای واقعی را شکل می‌دهند. رسانه‌ها از روش‌های مختلفی برای اعتمادسازی استفاده می‌کنند از این رو نیاز است مخاطبان حتماً مالکان رسانه‌ها و منافعشان را به خوبی شناسایی کنند.

- مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت: در دنیای امروز، رسانه‌ها بخش مهمی از تصور ما از دنیای واقعی را شکل می‌دهند. رسانه‌ها برای جلب‌توجه و اعتماد مخاطب همواره با هم رقابت می‌کنند. این رقابت درباره بازنمایی و روایت یک رویداد مشخص به‌قدری جدی است که به آن جنگ روایت‌ها می‌گویند.

در این مسیر، رسانه‌ها از روش‌های مختلفی برای اعتمادسازی استفاده می‌کنند: تلاش برای اولین بودن در مخابره خبر، ادعای بی‌طرفی، داشتن خبرنگار در صحنه، شاهد عینی و استفاده از کارشناسان و بسیاری از روش‌های دیگر. همه این روش‌ها برای این است که شما به رسانه اعتماد کنید و روایت آن‌ها از واقعیت را باور داشته باشید.

آیا به نظر شما این دلایل برای اعتماد و باور یک رویداد و درستی آن کافی است؟ شما به‌عنوان مخاطب فعال باید یادتان باشد که اولاً هیچ‌کس همه‌چیز را به شما نمی‌گوید و حتماً لازم است که رسانه‌های مختلف را بررسی کنید. دوم اینکه هر رسانه‌ای با هر ادعایی در چارچوب تأمین منافع مادی و معنوی مالکان آن رسانه پیام تولید می‌کند. پس حتماً لازم است که مالکان رسانه‌ها و منافعشان را بشناسید.

[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3254272_951.mp4"]


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *