صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

به خاطر مدارس غیرانتفاعی نمی‌توان آموزش را حضوری کرد

۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۵۷۲۰۳
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: نمی‌شود به این بهانه که مدارس غیر انتفاعی قادر به انجام تمهیداتی برای رعایت پروتکل‌ها برای آموزش حضوری هستند، آموزش را حضوری کرد وقتی در شهر‌های بزرگ اوضاع قرمز است.
مجید حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با میزان گفت: الگوی بازگشایی مدارس در شرایط موجود باید از مناطق محروم و کم جمعیت آغاز شود.

وی ادامه داد:آموزش مجازی به طور کلی به ضرر دانش آموزان تمام شده است، علاوه بر افت کیفیت آموزش در حوزه موضوعات تربیتی و پرورشی نیزآسیب‌هایی به آنان وارد شده است.

وی گفت:با توجه به خطرناک بودن پاندمی کرونا و آسیب زا بودن آن آموزش و پرورش باید به سمت الگوی بازگشایی و آموزش حضوری از مناطق محروم که به سبب ارتباطات محدود اوضاع مناسب تری نیز در مورد بیماری کرونا وجود دارد، برود. چرا که با ۲ میلیون دانش آموزدر مناطق محروم مواجه هستیم که در شرایط کرونا بیشترین آسیب را دیدند.

حسینی در پاسخ به این سوال که برخی از مدارس غیر انتفاعی همچون سال گذشته ادعا کرده اند که شیوه آموزش حضوری دارند اظهار کرد: نمی شود به این بهانه که مدارس غیر انتفاعی قادر به انجام تمهیداتی برای رعایت پروتکلها  برای آموزش حضوری هستند، آموزش را حضوری کرد وقتی در شهر‌های بزرگ اوضاع قرمز است چرا که این موضوع ،به حجم پاندمی بستگی دارد نه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مدارس،از سوی دیگر این مدارس عمدتا در مناطق برخوردار بوده اند که مشکلات ویژه ای را در دسترسی به آموزش مجازی نداشته اند،  شروع آموزش حضوری در مناطق برخوردار یا در مدارس غیر انتفاعی خیز برعکسی است که به جهت نفوذ مدارس غیر انتفاعی درآموزش و پرورش راه افتاده است.

وی گفت:منطق حکم می‌کند که از مناطق کم جمعیت دور از شرایط نامساعد بیماری آموزش را شروع کنیم به ویژه که بیشتر این مناطق نیز مناطق محروم کشور هستند وبیشترین آسیب را از قبل آموزش مجازی دیده اند .

وی در پایان گفت:همه می‌دانیم که آموزش مجازی شرایط دشواری را ایجاد کرده است، در وهله اول این معلمان هستند که برای تولید محتوا‌های آموزشی بیشتر از هشت ساعت در روز درگیر این موضوع هستند و این امر آن‌ها را خسته کرده است، موضوع دیگر دانش آموزان هستند که تحمل شرایط موجود را نداشته و نسبت به آموزش دلزده شده اند، موضوع سوم که بسیار مهم و اساسی است مساله پرورش است، تربیت و جریان اجتماعی شدن در جریان آموزش چهره به چهره اتفاق می‌افتد که این امر نیز دچار اختلال شده است و با تداوم این امر بی کیفیت شدن موضوع آموزش و پرورش هر چه بیشتر رخ می‌نماید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *