صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تیراندازی در شیکاگو جان کودکان بیشتری را در مقایسه با کرونا می گیرد

۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۵۷۱۷۰
اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که خشونت تسلیحاتی در برخی مناطق آمریکا کودکان بیشتری را در مقایسه با ویروس کرونا به کام مرگ کشانده است.

- تعداد کودکانی که طی سال جاری در شیکاگو هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده اند بیش از تعداد کودکانی است که بر اثر بیماری کرونا در این شهر جان خود را از دست داده اند.


به گزارش «دیلی میل»، بر اساس اطلاعات پلیس و مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا، در مجموع ۲ هزار و ۱۴ کودک زیر ۱۷ سال بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند و در مجموع ۲۶۱ کودک، تنها در این شهر با اسلحه کشته شده اند.


اگرچه موارد ابتلا به کووید-۱۹ در بین کودکان در تابستان افزایش یافت، اما نرخ مرگ و میر در میان آن‌ها همچنان پایین است و تنها ۲۷ صدم درصد از مرگ و میر‌های همه گیری ویروس کرونا در سراسر آمریکا را شامل می‌شود.


به گفته اداره بهداشت عمومی ایالت ایلینوی، ۲۵ فرد زیر ۱۸ سال بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در مارس سال گذشته جان خود را از دست دادند. این میزان برابر با ۶ مورد مرگ در هر ۱۰۰ هزار فرد زیر ۱۸ سال در این ایالت است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و آکادمی اطفال آمریکا گزارش می‌دهند که تنها ۷ ایالت از کل ۵۲ آمریکا هیچ موردی از مرگ و میر را در بین کودکان گزارش نکرده اند.


در شیکاگو، تعداد کودکانی که بر اثر تیراندازی جان خود را از دست داده اند بیش از کودکانی است که بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.


تنها در تعطیلات آخر هفته روز کارگر، ۶۳ نفر در شیکاگو هدف تیراندازی قرار گرفتند که ۸ نفر از آن‌ها کودک بودند؛ در میان ۶ قربانی این خشونت های تسلیحاتی، «میچال مولتری» ۴ ساله بود که جمعه گذشته پس از شلیک گلوله‌ای از پنجره خانه پدرش به ضرب گلوله کشته شد.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *