صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش تمایل به خودکشی در میان کهنه سربازان آمریکایی

۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲:۰۷
کد خبر: ۷۵۵۸۵۳
موضوع خودکشی در میان کهنه سربازان آمریکایی روندی افزایشی داشته و به مرحله بحرانی رسیده است.

اخیرا «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی درباره خروج از افغانستان، به این موضوع اذعان کرد که به طور متوسط روزانه ۱۸ کهنه سرباز آمریکایی خودکشی می‌کنند.

در همین حال «خط تلفن بحران کهنه سربازان آمریکایی» زیر نظر وزارت امور کهنه سربازان آمریکایی و به عنوان بخشی اساسی در جلوگیری از خودکشی در آمریکا، اخیرا از افزایش تماس‌ها درباره خودکشی کهنه سربازان خبر داده است.

نتایج یک تحقیق که در «مجله روانپزشکی بالینی» منتشر شده، نشان می‌دهد که رفتار‌های مربوط به خودکشی در آمریکا امری بسیار رایج به ویژه در میان کهنه سربازان است.

با این حال محققانی که این مطالعه را انجام داده‎اند، بر این موضوع تاکید می‌کنند که تقریبا دو سوم از کهنه سربازانی که انگیزه خودکشی داشته‎اند مورد بی توجهی قرار گرفته و تحت درمان سلامت روانی قرار نگرفته‎اند.

«برندون نیچر»، عضو گروه روانپزشکی در دانشگاه کالیفرنیا و تعدادی از همکاران وی در این باره می‌گویند که مجموعه قابل توجهی از ادبیات شیوع و ارتباطات مربوط با رفتار‌های خودکشی (مانند افکار، برنامه‌ها و تلاش‌ها برای خودکشی) را در میان کهنه سربازان مشخص کرده‎اند.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که اطلاعات درباره افزایش و ارتباط رفتار‌های مربوط به خودکشی در آمریکا کم است؛ نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که از عوامل اصلی خودکشی و تمایل به خودکشی در میان کهنه سربازان آمریکایی، افسردگی اساسی، سن، تجربیات نامطلوب در دوران کودکی است.

مطالعه اخیر پروژه هزینه‌های جنگ دانشگاه «براون»، نشان می‎دهد تعداد کهنه سربازان و نظامیان در حال خدمت آمریکا که از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ خودکشی کرده‎اند بیش از ۴ برابر تعداد کشته شدگان آمریکا در جنگ‌های پس از ۱۱ سپتامبر است.

این مطالعه تخمین می‌زند که ۷ هزار و ۵۷ نظامی آمریکایی در عملیات‌ جنگی آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر کشته شدند.

این در حالی است که ۳۰ هزار و ۱۷۷ عضو فعال و کهنه سرباز ارتش آمریکا به دلیل خودکشی جان خود را از دست دادند.

این گزارش ۳۵ صفحه‌ای نشان می‌دهد که چگونه صدمات مغزی، جراحات ناشی از جنگ، بی تفاوتی مردم به جنگ و جنگ‌های طولانی مدت پس از ۱۱ سپتامبر بر روی یکدیگر انباشته شده و میزان خودکشی را در میان نظامیان و کهنه سربازان افزایش دادند.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *