صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نیک‌آیین: فروش «درخت گردو» امیدوار کننده است/فیلم با كيفيت در هر شرايطى می‌فروشد

۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰:۰۱
کد خبر: ۷۵۴۵۵۸
مدیر سینما سپیده گفت: کمدی بودن یا نبودن و اصولا ژانر فیلم حتی در شرایط نامناسب اقتصادی چندان مطرح نیست و فیلمی که با مدیوم سینمایی و حضور بازیگران نام آشنا و داستان خوب و کارگردانی حرفه‌ای ساخته شده باشد در هر شرایطی فروش خود را خواهد داشت.

مهدی نیک‌آیین در گفتگو با پیرامون اکران فیلم «درخت گردو» گفت: از روز چهارشنبه دهم شهریورماه فیلم «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان در سینما سپیده، اکران شده است و فروش آن با توجه به اینکه تبلیغاتی نداشته امیدوارکننده است.

وی در همین راستا افزود: «درخت گردو» با اینکه فیلم اجتماعی و تلخی است، اما به سبب خوش‌ساخت بودن و بازیگران خوب آن جزو گزینه‌های خوب برای اکران است. معمولا پس از یک هفته اکران، می‌توان دقیق‌تر راجع به استقبال فیلم‌ها صحبت کرد، اما معتقدم فیلم وقتی ساختار محکم و درستی داشته باشد در اکران هم مورد توجه مخاطبین قرار می‌گیرد.

این مدیر سینمایی پیرامون نقش تبلیغات در فروش فیلم‌ها بیان کرد: شکی نیست مهمترین عامل فروش هر فیلمی به جز خود فیلم، عامل تبلیغات است. هنوز تبلیغات مناسبی از «درخت گردو» و فیلم‌های دیگر در تلویزیون و بیلبورد‌هاى شهرى ديده نشده و حتی در فضای مجازی هم که بسیار مهم است، تبلیغات محدودی انجام شده است. پس از گذشت اینهمه مدت از باز بودن سینماها، بسیاری از مردم هنوز هم از باز بودن سینما‌ها اطلاعی ندارند و حتی اقوام و دوستان من هم نمی‌دانند سینما‌ها باز هستند.

وی ضمن تاکید بر تبلیغات تلویزیونی و شهری اظهار کرد: سینما در این روز‌ها قافیه را به شبکه نمایش خانگی و تلویزیون باخته و باید همت و رای جدی برای رونق بهتر آن داشته باشیم. سینما‌ها با روز‌های اوج خود در سال‌های ۹۶، ۹۷ فاصله دارد و قطعا در این شرایط نمی‌توان فروش سینما‌ها را به آن روز‌ها برگرداند، اما می‌توان با مدیریت صحیح رونق بهتری به آن بخشید.

مدیر سینما سپیده با بیان اینکه دو فیلم «مدیترانه» و «سیاه باز» فروش نسبتا خوبی داشتند اضافه کرد: حضور بازیگران چهره و شناخته شده و مورد توجه مردم در میزان فروش هر فیلمی تاثیرگذار است. برخی از فیلم‌های اکران شده حتی روی کاغذ هم امیدی به فروش آن‌ها نمی‌رفت و در عمل هم اکران شدن و نشدن آن‌ها تفاوتی ایحاد نمی‌کرد. «مدیترانه» و «سیاه باز» از جمله فیلم‌هایی هستند که با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا فروش خوبی داشتند. کمدی بودن یا نبودن و اصولا ژانر فیلم حتی در شرایط نامناسب اقتصادی چندان مطرح نیست و فیلمی که با مدیوم سینمایی و حضور بازیگران نام آشنا و داستان خوب و کارگردانی حرفه‌ای ساخته شده باشد در هر شرایطی فروش خود را خواهد داشت.

مهدی نیک‌آیین با اشاره به تغییر مدیران فرهنگی خاطرنشان کرد: با تغییر دولت و به تبع آن تغییرات مدیران فرهنگی می‌توان به آینده امیدوارتر شد. مدیران جدید تفکرات و نگاه نویی را همراه خود می‌آوردند و من به حمایت هرچه بیشتر و مدیریت بهتر در آینده خوشبینم. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *