صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش تیراندازی‎های مرگبار کودکان آمریکایی در دوره کرونا

۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴:۴۳
کد خبر: ۷۵۴۱۹۹
تحقیقات نشان می‌دهد که تیراندازی‎های مرگبار از سوی کودکان در آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

- داده‌های جدید نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از شلیک گلوله از سوی کودکان با استفاده از اسلحه در آمریکا از زمان شیوع بیماری همه گیری کووید-۱۹ نسبت به سال قبل آن ۳۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش «اِن پی آر»، تحقیقات گروه «اوری تاون فور سیفتی گان» نشان می‌دهد که ۱۲۸ نفر در آمریکا بر اثر تیراندازی‌های غیرعمدی از مارس تا دسامبر ۲۰۲۰ کشته شده‎اند.

این آمار در مقایسه با تعداد کشته‌ها در مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۰، ۹۸ نفر افزایش یافته است.

گروه‌های فعال در این زمینه می‌گویند که این روند در طول همه گیری بدتر می‌شود.

بر اساس شاخص‌های این گروه، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون حداقل ۲۵۹ مورد تیراندازی غیر عمدی توسط کودکان رخ داده است که به کشته شدن ۱۰۴ نفر و مجروح شدن ۱۶۸ نفر در سطح آمریکا منجر شده است.

با این سرعت این گروه پیش بینی می‌کند که این حوادث در سال ۲۰۲۱ حتی از رکوردی که در سال ۲۰۱۷ به دست آمده فراتر برود؛ در آن سال ۳۸۳ مورد تیراندازی تصادفی توسط کودکان رخ داد و حداقل ۱۵۶ نفر کشته شدند.

این گروه می‌گوید که محدودیت‌ها و قرنطینه به دلیل شیوع کووید-۱۹، عدم مراقبت از کودکان، فروش بی سابقه اسلحه در آمریکا در طول همه گیری و افزایش گزارش‎ها درباره افرادی که برای اولین بار سلاح خریداری کرده‎اند، جزو دلایل اصلی این موضوع است.

این گروه ۶ سال است که تیراندازی‌های غیرعمدی توسط کودکان را رصد می‌کند.

مواردی از کودکان که اسلحه را به دست گرفته و به اشتباه، خود، یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود شلیک می‌کنند تقریباً هر روز در آمریکا اتفاق می‌افتد.

بر اساس تحقیقات این گروه، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ دستکم ۲ هزار و ۷۰ مورد تیراندازی غیر عمدی توسط کودکان وجود داشته که به مرگ ۷۶۵ نفر منجر شده است.

طبق نظرسنجی «گالوپ» که در اکتبر ۲۰۲۰ انجام شد، ۴۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که در خانواده‌ای زندگی می‌کنند که یکی از اعضای آن اسلحه در اختیار دارد؛ حدود یک سوم آن‌ها می‌گویند که شخصاً صاحب اسلحه هستند.

۹۱ درصد قربانیان تیراندازی‌های ناخواسته توسط کودکان نیز زیر ۱۸ سال بودند.

بیش از یک نفر در هر ۴ مورد از این تیراندازی‌ها مربوط به کودکان ۵ ساله و کوچکتر است و از هر ۴ قربانی یک نفر نیز ۵ ساله و کوچکتر هستند.

پسران بیشتر تیراندازان و قربانیان را تشکیل می‌دهند؛ حدود ۸۳ درصد از کودکان عامل تیراندازی، پسر هستند؛ همچنین پسران و مردان ۷۶ درصد قربانیان را تشکیل می‌دهند.

محتمل‌ترین گروه سنی تیراندازان و قربانیان نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ ساله و پس از آن کودکان پیش دبستانی هستند.

تخمین زده می‌شود که ۵.۴ میلیون کودک در آمریکا در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که یکی از اعضای خانواده آن‌ها دستکم یک اسلحه پر از گلوله دارد.

بیشتر این تیراندازی‌ها در خانه‌های صاحب اسلحه و یا فرد قربانی، یکی از بستگان یا دوستان رخ می‌دهد.

متخصصان پزشکی می‌گویند که برای والدین دارای سلاح گرم، بهترین راه برای ایمن نگه داشتن کودکان این است که تسلیحات را در گاوصندوق یا صندوق قفل دار قرار داده و اطمینان حاصل کنند که کودکان به کلید‌ها دسترسی ندارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *