«کارِ خونه» ارج نهادن به کسب و کارهای خانگی است
- طبق اعلام روابط عمومی شبکه دو؛ علی اکبر کریمی درباره چرایی تولید برنامه «کارِ خونه» توضیح داد: همان طور که از نام این برنامه مشخص است تمرکز ما در تولید این برنامه ترکیب دو کلمه کار و خانه بوده است و اقتصادزایی توسط کاری که در خانه انجام میشود.
این تهیهکننده در ادامه افزود: کار خانگی اگر چه در دهههای اخیر در دنیا اهمیت و وجایگاه ویژهای پیدا کرده و نقش کلیدی در اقتصاد کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دارد، اما از دیرباز در بین خانوادههای ایرانی جایگاهی ویژه داشته است. از زندگیهایی که با تارو پود قالی دستباف مادران ایرانی گره خورده، چاپ سنگی و... از نمدمالی و پوستین سازی و صنایع چرم تا رنگرزی و رنگسازی سنتی که قرن هاست از دل خانههای ایرانی و به دست مردان و زنان ایرانی انجام میشود.
کریمی بیان کرد: از این رو بر آن شدیم تا در شرایط اقتصادی فعلی جامعه به مفهوم کسب و کارهای خانگی از طریق دعوت از کسانی که در این مسیر موفق بودهاند نگاهی ویژه داشته باشیم.
تهیهکننده «عصر خانواده» در توضیحی بیشتر پیرامون این برنامه جدید گروه خانواده افزود: حالا شبکه دوتلویزیون در یک برنامه با عنوان «کارِ خونه» قصد دارد میراث پدرانمان را به ما یادآوری کند. کارها و مشاغلی که در خانهها انجام میشد و دستهایی که از دل خانههای این آب و خاک از دیرباز در رشد اقتصادی آن نقش داشتنددر این برنامه بیشتر ارج گذاشته میشوند.
وی در انتها افزود: «کارِ خونه» تلاش میکند تا همه جوانب یک فعالیت اقتصادی خانگی را برای مخاطب بررسی کند تا او با آگاهی وارد عرصه تولید شود و با کمترین سرمایههای اقتصادی نیز مسیر صحیحی را برای شروع کسب وکار خانگی خود آغاز کند.
تفاوت برنامه «کارِ خونه» با نمونههای مشابه آن این است که برای هر سطح از توانمندی اقتصادی و امکان کسب و کار یک نمونه واقعی معرفی میشود و سپس توسط کارشناسان برنامه که در استودیو حضور دارند، نقاط ضعف و قوت کارآفرین مورد بررسی قرار میگیرد و نکات کلیدی و طلایی جهت پیشرفت کارهای خانگی به مخاطب ارائه میشود.
گفتنی است «کارِ خونه» کاریست از گروه خانواده شبکه دو به تهیهکنندگی علیاکبر کریمی و کارگردانی رضا داستانی که جمعهها حوالی ساعت ۱۲:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن میشود.
انتهای پیام/