صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رستوران‌ها اجازه پذیرش حضوری مشتری را ندارند

۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۸:۰۱
کد خبر: ۷۵۳۶۱۷
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به بیان توضیحاتی در خصوص روند نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها طی چند وقت اخیر پرداخت.

محسن فرهادی در گفت‌وگو با میزان در خصوص روند نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها طی چند وقت اخیر گفت: متاسفانه این موضوع صحت دارد و دلیلش هم این است که رستوران‌دار‌ها و به طور کلی صنوفی که مواد غذایی عرضه می‌کنند، نظیر اغذیه فروشی‌ها، جگرگی‌ها و... در شرایط قرمز بر اساس مصوبات مجاز هستند، فقط به صورت بیرون‌بر، پیکی، تلفنی و اینترنتی فروش خود را انجام دهند و مشمول تعطیلی نیستند، اما اجازه پذیرش مشتری چه در فضای باز و چه در فضای بسته را ندارند.

وی ضمن اشاره به اینکه این گروه به ویژه در شهر‌های بزرگ نه تنها در فضای باز بلکه در فضای بسته هم پذیرش مشتری دارند که این به معنی نقض آشکار پروتکل‌های بهداشتی است، در پاسخ به این سوال که در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به چند درصد رسیده است؟، ادامه داد: هفته گذشته با توجه به ایام عزاداری امام حسین (ع)، دهه اول محرم، روز‌های تاسوعا و عاشورا و اعلام تعطیلی ۶ روزه تعداد زیادی از این واحد‌ها تعطیل بودند و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجموع به طور کلی به ۶۲ درصد رسید.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه اما بعد از این مراسمات و پایان تعطیلات ۶ روزه با سقوط میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن هم با شیب تندی مواجه شدیم، افزود: پیش‌بینی ما این است که مقدار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی این هفته به زیر ۵۰ درصد و در برخی مکان‌ها حتی به زیر ۴۰ درصد هم برسد که البته امیدواریم چنین اتفاقی رخ ندهد.

فرهادی با اشاره به اینکه متاسفانه بازرسی‌ها نشان می‌دهند که این سقوط آزاد در شرف وقوع است که پیش آگهی خوبی نیست، اظهار کرد: در شهر‌های بزرگ نظیر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و... هنگامی که با تراکم جمعیت عرضه خدمات را در فضای بسته داریم، یعنی حلقه انتقال بیماری مهیا است.

وی در خصوص متخلف‌ترین واحد صنفی توضیح داد: میزان تخلف واحد‌ها در مجموع تقریبا یکسان است، اما به طور کلی عرضه کنندگان موادغذایی بیش از سایر گروه‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و بعد از آن‌ها پاساژ‌ها و سپس واحد‌های دیگر متخلف هستند و در بخش کارگاهی هم صنایع یا واحد‌های کارگاهی برای مثال ارائه کنندگان خدمات تعمیراتی، تعویض روغنی‌ها، آپاراتی‌ها بیشترین تخلف را در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *