صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتقال اجساد نظامیان کشته شده آمریکایی در کابل به پایگاه «دوور»

۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵:۵۵
کد خبر: ۷۵۳۲۳۷
منابع آمریکایی می‎گویند که اجساد نظامیان کشته شده این کشور در انفجارهای انتحاری کابل به پایگاه نظامی دوور انتقال می‎یابند.

- پنتاگون می‎گوید اجساد ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شده در انفجارهای انتحاری کابل، در حال انتقال به پایگاه هوایی «دوور» است.

به گزارش «دیلی میل»، «جان کربی»، سخنگوی پنتاگون، می‎گوید «بقایای اجساد ۱۳ نفر که کشته شده‎اند در راه بازگشت به آمریکا هستند، اما من اجازه ندارم که ورود دقیق آن‌ها را به شما اعلام کنم.»

«کربی» همچنین از تایید اینکه آیا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مراسم پایگاه «دوور» در ایالت دلاوِر شرکت می‌کند یا خیر، امتناع کرد.

در همین حال «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا بایدن در «دوور» حضور خواهد داشت، گفت «او در نظر دارد و می‌خواهد بخشی از هر مراسمی برای احترام به جان باختگان باشد.»

چند تن از اعضای نزدیک خانواده نظامیان کشته شده در مورد نحوه مدیریت بایدن در موضوع خروج نظامیان از افغانستان به شدت از او انتقاد کرده‎اند.

بایدن اخیرا در بیانیه‌ای گفت «۱۳ سربازی که از دست دادیم قهرمانانی بودند که نهایت فداکاری را در راه خدمت به بالاترین آرمان‌های آمریکایی و نجات جان دیگران انجام دادند.»

این انتقال با بازگرداندن بقایای اجساد کشته شدگان به پایگاه هوایی «دوور» در اسرع وقت آغاز می‌شود، که معمولاً نخست شامل توقف در پایگاه هوایی «رامشتاین» در آلمان می‌شود.

انفجار‌های انتحاری روز پنج شنبه گذشته در اطراف فرودگاه کابل به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *