صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جمهوریخواهان خواستار استیضاح بایدن و بلینکن شدند

۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱:۰۶
کد خبر: ۷۵۲۸۹۶
شماری از نمایندگان حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح وزیر خارجه این کشور را در ارتباط با کشنته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان ارائه دادند.

در پی انفجار انتحاری در فرودگاه کابل که به کشته شدن ۱۳ نفر از نظامیان آمریکایی منجر شد، ۲ تن از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استیضاح «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور شدند.

به گزارش «ایندیپندنت»، «رالف نورمن» از ایالت کارولینای جنوبی و «اندی هریس»، از ایالت مریلند، اعلام کردند که «آنتونی بلینکن با خروج نظامی آشفته از افغانستان موجب کشته شدن نظامیان آمریکایی شده است.»

این ۲ نماینده جمهوریخواه اینگونه استدلال کرده‎اند که بلینکن توصیه‌های لازم را به «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نداده و منافع آمریکا را در افغانستان کنار گذاشته است.

آنها می‎گویند «آنتونی بلینکن نتوانسته سوگند خود را وفادارانه حفظ کند و با نقش خود در خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، به طور بی ملاحظه‌ای منافع، امنیت و ارزش‌های ما را کنار گذاشته است.»

در همین حال تعدادی از جمهوریخواهان در پی انفجار کابل خواستار پاسخگویی دولت آمریکا شدند.

«ریک اسکات»، سناتور ایالت فلوریدا و «مدیسون کاوثورن»، نماینده جمهوریخواه کارولینای شمالی استدلال کرده اند متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا باید برای برکناری جو بایدن مطرح شود.

بر اساس بند ۴ متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا در صورتی که معاون رئیس جمهور و اکثریت کابینه درباره ناتوانی رئیس جمهور آمریکا برای اداره امور هم عقیده باشند، رئیس جمهور بایدبرکنار شود و معاون وی کنترل امور را در دست گیرد.

همچنین «ترامپ جونیور»، پسر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، نیز، بایدن را هدف انتقادات خود قرار داده و مدیریت امور در افغانستان از سوی وی را «ضعیف» توصیف کرد.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *