موفقیت سازمان بنادر در کسب سطح بالای دانش فنی در مدیریت فناوری اطلاعات
بر اساس گزارش دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور از نتایج ارزیابی دور هفتم شاخصهای ارزیابی کیفیت وبگاهها و خدمات الکترونیک دستگاههای اجرایی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی موفق به کسب سطح بالای دانش فنی در مدیریت فناوری اطلاعات و رتبه اول کیفیت وبگاهها و خدمات الکترونیک در سطح وزارت راه و شهرسازی شد.
- بنا به اعلام وزارت راه وشهرسازی، بر اساس نتایج حاصله از گزارش دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ با توجه به سخت گیرانه بودن این دوره ارزیابی که صرفا ۳۰ دستگاه اجرایی در این رده بندی قرار گرفت و ۱۲۲ دستگاه در رده بندی متوسط به پایین قرار گرفتند، سازمان بنادر و دریانوردی موفق به کسب رتبه هفدهم از بین ۱۶۶ دستگاه ارزیابی شونده و کسب امتیاز خوب شد.
بر اساس این گزارش، سازمان بنادر همچنین موفق به کسب رتبه اول در خوشه خدمات حمل و نقل، رتبه اول در سطح مجموعه وزارت راه و شهرسازی، رتبه اول کشوری در بیشترین میزان رشد امتیازی نسبت به ارزیابی دوره قبل و کسب رتبه هشتم کشوری در اولویت سیاستی دولت کار بر محور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به دست آمد.
قرار گرفتن سازمان بنادر و دریانوردی در سطح امتیازی بالاتر از میانگین کشوری در هریک از چهار اولویت سیاستی به گونهای که امتیاز دولت کاربر ۸۷،۵ (امتیاز میانگین کشوری ۵۰)، امتیاز دولت شفاف ۵۰ (امتیاز میانگین کشوری ۳۶)، امتیاز دولت یکپارچه ۴۵ (امتیاز میانگین کشوری ۳۳)، امتیاز دولت مشارکتی ۸۵ (امتیاز میانگین کشوری ۴۴) و امتیاز کل در دوره هفتم ۶۶.۷۵ (امتیاز میانگین کشوری ۴۱) کسب شد.
همچنین در این گزارش، سطح بالای دانش فنی در مدیریت فناوری اطلاعات در دستگاه و حضور و مشارکت نماینده دستگاه به صورت فعال و پیگیر در فرآیند ارزیابی دور هفتم، چابک بودن دستگاه در رفع نواقص و ضعفهای مشاهده شده حین و بعد از دوره ارزیابی قبلی بر وفق نتایج شاخصهای ارزیابی، اهتمام دستگاه در الکترونیکی کردن بخش عمدهای از خدمات شناسنامهدار تکلیفی خود و نیز حضور فعال نماینده دستگاه فرآیند ارزیابی دوره به عنوان نقاط قوت سازمان بنادر و دریانوردی اعلام شده است.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، این گزارش میافزاید؛ رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور و رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در نامهای خطاب به علیرضا قربانی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی، از همکاری صادقانه این سازمان که منجر به گسترش خدمات الکترونیکی برای هم میهنان عزیز و کاهش مراجعات شهروندان و پیشگیری از جعل و فساد شده، قدردانی کرده است.
بر اساس این گزارش، سازمان بنادر همچنین موفق به کسب رتبه اول در خوشه خدمات حمل و نقل، رتبه اول در سطح مجموعه وزارت راه و شهرسازی، رتبه اول کشوری در بیشترین میزان رشد امتیازی نسبت به ارزیابی دوره قبل و کسب رتبه هشتم کشوری در اولویت سیاستی دولت کار بر محور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به دست آمد.
قرار گرفتن سازمان بنادر و دریانوردی در سطح امتیازی بالاتر از میانگین کشوری در هریک از چهار اولویت سیاستی به گونهای که امتیاز دولت کاربر ۸۷،۵ (امتیاز میانگین کشوری ۵۰)، امتیاز دولت شفاف ۵۰ (امتیاز میانگین کشوری ۳۶)، امتیاز دولت یکپارچه ۴۵ (امتیاز میانگین کشوری ۳۳)، امتیاز دولت مشارکتی ۸۵ (امتیاز میانگین کشوری ۴۴) و امتیاز کل در دوره هفتم ۶۶.۷۵ (امتیاز میانگین کشوری ۴۱) کسب شد.
همچنین در این گزارش، سطح بالای دانش فنی در مدیریت فناوری اطلاعات در دستگاه و حضور و مشارکت نماینده دستگاه به صورت فعال و پیگیر در فرآیند ارزیابی دور هفتم، چابک بودن دستگاه در رفع نواقص و ضعفهای مشاهده شده حین و بعد از دوره ارزیابی قبلی بر وفق نتایج شاخصهای ارزیابی، اهتمام دستگاه در الکترونیکی کردن بخش عمدهای از خدمات شناسنامهدار تکلیفی خود و نیز حضور فعال نماینده دستگاه فرآیند ارزیابی دوره به عنوان نقاط قوت سازمان بنادر و دریانوردی اعلام شده است.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، این گزارش میافزاید؛ رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور و رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در نامهای خطاب به علیرضا قربانی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی، از همکاری صادقانه این سازمان که منجر به گسترش خدمات الکترونیکی برای هم میهنان عزیز و کاهش مراجعات شهروندان و پیشگیری از جعل و فساد شده، قدردانی کرده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *