رشد ۱.۴ درصدی پروندههای متشکله در حوزه بازرسی و کنترل بازار
اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت (دفتر مدیریت داده، آمار و فناوری اطلاعات) نشان دهنده رشد ۲.۹ درصدی رسیدگی به شکایات مردمی و افزایش ۱.۴ درصدی پروندههای متشکله در حوزه بازرسی و کنترل بازار است.
- بنا به اعلام شاتا، بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت در خصوص بازرسیها و کنترل واحدهای صنفی در ۴ ماهه نخست سال جاری، یک میلیون و ۳۳ هزار فقره بازرسی انجام شده است که ۱۰۱ هزار تخلف صنفی در این بازرسیها کشف و ۸۴ هزار پرونده تشکیل شد.
آمار تخلفات کشف شده در ۴ ماهه امسال (۱۰۱ هزار فقره) در مقایسه با آمار مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۰.۸ درصدی داشته است.
این در حالی است که تعداد پروندههای متشکله با رشد ۱.۴ درصدی از ۸۳ هزار فقره پرونده در ۴ ماهه اول ۱۳۹۹ به ۸۴ هزار پرونده در ۴ ماهه اول امسال افزایش یافته است.
بخش دیگری از اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت طرح و برنامه حکایت از رشد نزدیک به ۳ درصدی در زمینه رسیدگی به شکایات مردمی در ۴ ماهه ۱۴۰۰ دارد. آمار رسیدگی به این شکایات از ۴۹ هزار فقره در ۴ ماهه سال گذشته به ۵۰ هزار فقره در ۴ ماهه سال جاری ارتقاء پیدا کرده است.
گفتنی است وزارت صمت با همکاری سایر دستگاههای نظارتی و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، روزانه بازار را مورد رصد و پایش قرار میدهد و مردم در سراسر کشور میتوانند هر گونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، احتکار و اختفاء، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمانهای صمت استانها به ثبت برسانند.
آمار تخلفات کشف شده در ۴ ماهه امسال (۱۰۱ هزار فقره) در مقایسه با آمار مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۰.۸ درصدی داشته است.
این در حالی است که تعداد پروندههای متشکله با رشد ۱.۴ درصدی از ۸۳ هزار فقره پرونده در ۴ ماهه اول ۱۳۹۹ به ۸۴ هزار پرونده در ۴ ماهه اول امسال افزایش یافته است.
بخش دیگری از اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت طرح و برنامه حکایت از رشد نزدیک به ۳ درصدی در زمینه رسیدگی به شکایات مردمی در ۴ ماهه ۱۴۰۰ دارد. آمار رسیدگی به این شکایات از ۴۹ هزار فقره در ۴ ماهه سال گذشته به ۵۰ هزار فقره در ۴ ماهه سال جاری ارتقاء پیدا کرده است.
گفتنی است وزارت صمت با همکاری سایر دستگاههای نظارتی و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، روزانه بازار را مورد رصد و پایش قرار میدهد و مردم در سراسر کشور میتوانند هر گونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، احتکار و اختفاء، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمانهای صمت استانها به ثبت برسانند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *