الزام داشتن نمایندگی مجاز برای کالاهای سرمایهای و مصرفی بادوام
سازمان حمایت اعلام کرد:سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به مشاهده تخلف برخی شرکتها در ارایه خدمات پس از فروش مناسب به مصرف کنندگان، اطلاعیهای به نقل از مدیرکل نظارت بر خدمات زیربنایی و بازرگانی این سازمان جهت آگاهی عموم واردکنندگان و تولیدکنندگان صادر کرد.
- بنا به اعلام شاتا، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به مشاهده تخلف برخی شرکتها در ارایه خدمات پس از فروش مناسب به مصرف کنندگان، اطلاعیهای به نقل از مدیرکل نظارت بر خدمات زیربنایی و بازرگانی این سازمان جهت آگاهی عموم واردکنندگان و تولیدکنندگان صادر کرد.
در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تمامی عرضه کنندگان کالاهای سرمایهای و مصرفی بادوام (اعم ازتولید کنندگان و واردکنندگان) بدون در نظرگرفتن مبدا خرید کالا توسط مصرف کننده، مکلف به داشتن نمایندگی مجاز در سطح کشور و ارائه خدمات پس از فروش میباشند و در این راستا، محل خرید و منبع عرضه کالا به مصرف کننده در ارائه خدمات پس از فروش موضوعیت ندارد؛ لذا در صورت عرضه کالاهای مذکور بدون کارت گارانتی یا عدم ارائه خدمات پس از فروش به بهانه عدم خرید از نمایندگی رسمی، همانگونه که مطابق تبصره ماده ۵۸ قانون نظام صنفی عدم ارائه خدمات پس از فروش کم فروشی تلقی شده و برخورد قانونی لازم در چارچوب قوانین نظام صنفی و تعزیرات حکومتی را به دنبال خواهد داشت.
در مورد واحدهای تولیدی و وارداتی عرضه کننده کالاهای سرمایهای و مصرفی بادوام نیز عدم ارائه ضمانت نامه و خدمات پس از فروش تخلف محسوب و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری خواهد بود.
در مورد واحدهای تولیدی و وارداتی عرضه کننده کالاهای سرمایهای و مصرفی بادوام نیز عدم ارائه ضمانت نامه و خدمات پس از فروش تخلف محسوب و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری خواهد بود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *