تلاش برای جذب گردشگران خارجی
علی رفیعی گفت: گردشگری به عنوان یک صنعت پیشرو الهام گیرنده از فضای الکترونیکی و مجازی خواهد بود و تاثیرپذیری اش گسترده خواهد بود.
علی رفیعی معاون امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران درباره وضعیت صنعت گردشگری کشور از نظر دسترسی به ابزارهای الکترونیکی متناسب برای رقابت با دیگر کشورها به میزان گفت: من در جایگاه سیاست گذار کلان کشور نیستم که بخواهم در این باره پاسخگو باشم. اما بالاخره تهران هم متاثر از سیاستهای کلان کشوری است. البته وضعیت گردشگری تهران از نظر دسترسی به حوزههای الکترونیکی شرایط مناسبی است و نباید تصور شود وضع مناسبی وجود ندارد. چون ابزارهای لازم برای این منظور ایجاد شده است. حتی امروزه میبینیم خود وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال ساخت موتورهای شتاب دهنده است تا بتواند از کسب و کارهایی که در حوزههای مختلف گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی فعالیت میکنند حمایت کند.
وی ادامه داد: همینطور این وزارتخانه درصدد است تا کارخانههای نوآوری را تولید و ایجاد کند. اینها همه نشان دهنده این است که فضای الکترونیکی و مجازی تاثیر به سزایی در این حوزه مانند دیگر زمینههای زیست جمعی ما دارد. امروز آحاد جامعه درباره مسافرتها و نیازهای مربوط به سفرهایشان در فضای مجازی و پایگاههای اینترنتی جستجو میکنند به جای اینکه بخواهند به مراکز گوناگون مراجعه حضوری داشته باشند. اینها همه حکایتگر تاثیرگذاری این فضا بر جامعه ماست. این یک مساله اجتناب ناپذیر است. گردشگری هم به عنوان یک صنعت پیشرو الهام گیرنده از این فضا خواهد بود و تاثیرپذیری اش گسترده خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
وی درخصوص انتقادها از کم کاری و سهل انگاری در معرفی جاذبههای طبیعی تهران به گردشگران داخلی و خارجی گفت: شاید تحقق همه این اتفاقاتی که بیان میشود شرطهای لازم برای توسعه گردشگری تهران باشد، اما شرط کافی برای آن چیزی که غایت نهایی باشد نیست. اما تا اندازهای که امکانات وجود داشته این اتفاقات افتاده است. بسیاری از ساکنان یک شهر شاید توجه زیادی به محیط شهری خودشان نداشته باشند. مگر کسانی که علاقهمند باشند یا اینکه معرفی بهینهای صورت گرفته باشد.
رفیعی افزود: درواقع شهروندان ما بیشتر به محیطهای اطراف و فضاهای بیرونی توجه دارند. ما در تهران البته اقدامهای زیادی برای معرفی این جاذبهها داشتیم. اما این اتفاقات در حد لازم صورت گرفته و کافی نبوده است. برای تهران، چون بیشتر موضوعات کاری و اجتماعی به مردم غالب شده شاید جاذبههای گردشگری نمود کمتری پیدا کرده است. با این وجود اگر سری به رود درهها و کوههای شمال شهر زده شود خواهیم دید که جمعیت انبوهی در حال استفاده از این فضاها هستند. همین طور درباره کویر جنوبی تهران هم باز همین وضعیت قابل مشاهده است. ولی ما دنبال این هستیم که بیشتر بتوانیم مساله معرفی جاذبههای گردشگری را برای سایر نقاط تهران که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند محقق کنیم. همچنین تلاش ما معطوف به جذب گردشگران خارجی است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *