صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رسانه‌ها بانیان تغییرات مطلوب اجتماعی

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲:۴۳
کد خبر: ۷۴۹۶۸۸
رسانه‌ها با تفکیک واقعیت‌ها از شایعه، پیگیری و گوشزد کردن ضعف‌ها به مدیران، کمک زیادی به مدیریت بحران می‌کنند.

- مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت: رسانه‌ها در جهان پس از قانون اساسی، مجلس و احزاب سیاسی، رکن چهارم دموکراسی به‌حساب می‌آیند که از اهمیت زیادی برخوردارند. پرهیز رسانه‌ها از نگاه سیاسی، توجه به انعکاس واقعی اخبار و مطالبه‌گری واقع‌بینانه و بی‌طرف و به دور از گرایش‌های سیاسی سه عاملی هستند که در جلب اعتماد مردم و اثربخشی رسانه‌ها نقش مؤثری دارند.

دنیای امروز پر از اتفاقات و بحران‌های مختلف مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و... است. معمولاً رسانه‌ها با حضور در این بحران‌ها با انعکاس آن به سراسر دنیا ضمن آگاهی بخشی، سعی در دیده شدن آن رویداد دارند. یکی از این بحران‌ها سیل خوزستان در دو سال گذشته بود. در حادثه سیل خوزستان حضور پررنگ رسانه‌ها سبب ارسال کمک‌های مختلف مردم از سراسر کشور و حضور گروه‌های جهادی برای نجات جان مردم و بازسازی خانه‌ها شد.

در مواقع بحران رسانه‌ها با تهیه و پوشش خبر، تفسیر و برنامه‌سازی از اتفاق به وجود آمده تأثیر زیادی در دیده شدن آن اتفاق و آسیب‌های به وجود آمده و ایجاد همدلی و همگرایی ملی دارند.

[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3217146_340.mp4"]


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *