بیش از ۹۰ درصد نوآموزان در برنامه سنجش سلامت جسمانی، ثبت نام کردند
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی از نوبتگیری ۹۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا بیستم مرداد خبر داد.
- به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش استثنایی، سیدجواد حسینی گفت: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۵۰ روز گذشته است و در این مدت یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۶۹ نوآموز بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده اند که از این تعداد ۸۶۵ هزار و ۸۹۸ نوآموز بدو ورود به دبستان معادل با ۶۵ درصد، بر اساس نوبت ارزیابی شده اند.
وی افزود: تاکنون کردستان، بوشهر، سمنان، قم، اردبیل، قزوین، مرکزی، ایلام، هرمزگان و خراسان شمالی به ترتیب بیشترین درصد نوبتگیری نوآموزان و استانهای کردستان، بوشهر، ایلام، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، زنجان، قم و گیلان نیز به ترتیب بیشترین درصد سنجش نوآموزان در پایگاههای سنجش را داشتهاند.
حسینی در ادامه گفت: «شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری» یکی از برنامههای سنجش در سال جاری است و در ۵استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیشدبستان، بهصورت پایلوت انجام خواهد شد.
وی با بیان این که نحوه شناخت نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری، نحوه اجرای طرح، نحوه انجام مداخلات شناختی و توانبخشی بعد از شناسایی سه گام طرح غربال نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری است، گفت: گام اول طرح از طریق طراحی چک لیست پیگیری شد که این چک لیست که از سوی متخصصان سازمان تهیه شده است، به لحاظ روایی مورد تأیید ۱۵ متخصص دانشگاهی قرار گرفت.
وی افزود: تاکنون کردستان، بوشهر، سمنان، قم، اردبیل، قزوین، مرکزی، ایلام، هرمزگان و خراسان شمالی به ترتیب بیشترین درصد نوبتگیری نوآموزان و استانهای کردستان، بوشهر، ایلام، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، زنجان، قم و گیلان نیز به ترتیب بیشترین درصد سنجش نوآموزان در پایگاههای سنجش را داشتهاند.
حسینی در ادامه گفت: «شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری» یکی از برنامههای سنجش در سال جاری است و در ۵استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیشدبستان، بهصورت پایلوت انجام خواهد شد.
وی با بیان این که نحوه شناخت نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری، نحوه اجرای طرح، نحوه انجام مداخلات شناختی و توانبخشی بعد از شناسایی سه گام طرح غربال نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری است، گفت: گام اول طرح از طریق طراحی چک لیست پیگیری شد که این چک لیست که از سوی متخصصان سازمان تهیه شده است، به لحاظ روایی مورد تأیید ۱۵ متخصص دانشگاهی قرار گرفت.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *