صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تکرار معضل آلودگی آب آشامیدنی آمریکا این بار در میشیگان

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹:۴۳
کد خبر: ۷۴۹۳۷۲
الودگی آب آشامیدنی ایالت میشیگان آمریکا به سرب و فاضلاب انسانی بحران جدی بهداشتی این ایالت است.
آلودگی آب آشامیدنی در ایالت «میشیگان» آمریکا، اگرچه موضوع جدیدی نیست، اما همچنان ادامه دارد و مورد بی توجهی مقام‌های ایالتی و فدرال قرار می‌گیرد.
 
به گزارش «ایندیپندنت»، سیستم‌های موسوم به «سپتیک» فاضلاب برخلاف سیستم‌های عمومی فاضلاب عمومی معمولا خصوصی بوده و در مناطق روستایی نصب می‌شوند.
 
مخزن‌های «سپتیک» پس از مدتی و با رسوب مواد جامد، دچار معضل ناکارآمدی سیستم سپتیک و نشت مایعات به درون خاک می‌شوند که در نهایت باعث آلودگی آب شیرین رودخانه‌ها و دریاچه‌های مجاور می‌شوند.
 
این آلودگی می‌تواند سبب بیماری‌های عفونی مانند «ای کولی» و رشد جلبک‌های سمی شود که سبب بیماری انسان‌ها و حیوانات می‌شوند.
 
تقریبا ۳۰ درصد خانه‌های ایالت میشیگان دارای سیستم «سپتیک» فاضلاب هستند و سیستم‌های «سپتیک» معیوب مسئله‌ای رایج در یک دهه گذشته است.
 
در سال ۲۰۱۸، اداره بهداشت یکی از شهرستان‌های میشیگان اعلام کرد که از هر ۴ سیستم «سپتیک» در این شهر یکی دچار مشکل شده است.
 
بررسی وضعیت در یکی دیگر از شهرستان‌های این ایالت نیز نشان داد که ۱۵ درصد سیستم‌های سپتیک نیاز به تعمیر داشته و از ۶ هزار و ۱۲۶ مخزن سپتیک، ۴۱۲ مخزن باید تعویض می‌شدند.
 
در شهرستان سومی که مورد بررسی قرار گرفت نیز ۱۳ درصد سیستم‌های سپتیک تقریبا خراب بودند.
 
یک بررسی نیز نشان می‌داد که سیستم‌های سپتیک چگونه آبراهه‌ها را آلوده می‌کنند.
 
گزارش تهیه شده توسط مشاوران بخش عمومی نیز تایید کرد که ۶۰ درصد مخازن «سپتیک» در سه منطقه در ایالت میشیگان، دارای سطوح خطرناک زباله‌های انسانی بودند.
بررسی تحقیقاتی سال ۲۰۱۸ دانشگاه ایالتی میشیگان نیز نشان داد که در محدوده اطراف «سپتیک‎ها»، سطح بالاتری از باکتری‌های مدفوع انسانی وجود دارد.
 
یک میکروبیولوژیست که هدایت تحقیقات مذکور را برعهده داشت، اخیرا اعلام کرد «با ادامه نشت سیستم‌های سپتیک، تامین آب در آینده موضوعی مبهم خواهد بود.»
 
این معضل تنها مشکل آب در میشیگان نیست؛ شهر «فلینت» در این ایالت در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ به سرب آلوده بود و تنها در سال ۹۹ هزار نفر را در معرض ابتلا به بیماری قرار داد.
 
میزان سرب در خون کودکان این شهر ۲ برابر و سبب بروز اختلال یادگیری، کوتاهی قد و اختلال شنوایی شد.
 
ضمن اینکه قدیمی و فرسوده بودن زیرساخت‌های آب و فاضلاب در میشیگان در کنار بحران مداوم آب و هوایی باعث بروز مشکلات جدی برای این ایالت شده است.
 
شهر «دیترویت»، به دلیل داشتن سیستم فاضلاب ترکیبی در سال‌های اخیر با سیل‌های پی در پی مواجه می‌شود.
 

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *