ثبت نام ۹۰ درصد نوآموزان در برنامه سنجش سلامت جسمانی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی از نوبتگیری ۹۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا بیستم مرداد خبر داد.
-سید جواد حسینی گفت: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۵۰ روز گذشته است و در این مدت یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۶۹ نوآموز بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده اند که از این تعداد ۸۶۵ هزار و ۸۹۸ نوآموز بدو ورود به دبستان معادل با ۶۵ درصد بر اساس نوبت ارزیابی شده اند.
وی افزود: تاکنون کردستان، بوشهر، سمنان، قم، اردبیل، قزوین، مرکزی، ایلام، هرمزگان و خراسان شمالی به ترتیب بیشترین درصد نوبتگیری نوآموزان در پایگاههای سنجش را داشتهاند.
وی گفت: کردستان، بوشهر، ایلام، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، زنجان، قم و گیلان نیز به ترتیب بیشترین درصد سنجش نوآموزان در پایگاههای سنجش را داشتهاند.
به گزارش مرکز روابطعمومی و امور بینالملل سازمان آموزشوپرورش استثنایی، حسینی در ادامه گفت: شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری یکی از برنامههای سنجش در سال جاری است و در ۵ استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیشدبستان بهصورت پایلوت انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه نحوه شناخت نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری، نحوه اجرای طرح، نحوه انجام مداخلات شناختی و توانبخشی بعد از شناسایی سه گام طرح غربال نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری است، گفت: گام اول طرح از طریق طراحی چک لیست پیگیری شد که این چک لیست توسط متخصصان درون سازمان تهیه شد و به لحاظ روایی مورد تایید ۱۵ متخصص دانشگاهی قرار گرفت.
وی افزود: تاکنون کردستان، بوشهر، سمنان، قم، اردبیل، قزوین، مرکزی، ایلام، هرمزگان و خراسان شمالی به ترتیب بیشترین درصد نوبتگیری نوآموزان در پایگاههای سنجش را داشتهاند.
وی گفت: کردستان، بوشهر، ایلام، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، زنجان، قم و گیلان نیز به ترتیب بیشترین درصد سنجش نوآموزان در پایگاههای سنجش را داشتهاند.
به گزارش مرکز روابطعمومی و امور بینالملل سازمان آموزشوپرورش استثنایی، حسینی در ادامه گفت: شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری یکی از برنامههای سنجش در سال جاری است و در ۵ استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیشدبستان بهصورت پایلوت انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه نحوه شناخت نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری، نحوه اجرای طرح، نحوه انجام مداخلات شناختی و توانبخشی بعد از شناسایی سه گام طرح غربال نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری است، گفت: گام اول طرح از طریق طراحی چک لیست پیگیری شد که این چک لیست توسط متخصصان درون سازمان تهیه شد و به لحاظ روایی مورد تایید ۱۵ متخصص دانشگاهی قرار گرفت.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *