صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

درباره دلتا، مسری ترین گونه کرونا چه می‎دانیم؟

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷:۳۴
کد خبر: ۷۴۹۱۸۲
نوع دلتای ویروس کرونا، بحران بهداشتی بزرگ جهان را وارد مرحله مرگبارتری کرده است.
در حالی که کرونا نوع «دلتا» در شمار زیادی از کشور‌های جهان به سویه غالب این بیماری تبدیل شده، دانستن هر چه بیشتر در مورد این نوع ویروس و بیماری ناشی از آن ضروری به نظر می‌رسد.
 
به گزارش «اِی بی سی»، اگرچه علم همچنان در حال کشف موارد جدید و اطلاعات نوین درباره ویروس کروناست، اما تاکنون توانسته به اطلاعات موثقی در این زمینه برسد.
 
در مورد نوع دلتای ویروس کرونا که در ماه مارس نخستین بار در هند شناسایی شد، می‌توان ۶ نکته مهم زیر را اعلام کرد:
 
- نوع دلتا در قیاس با سایر گونه‌ها مسری‌تر است: نوع دلتای ویروس کرونا در قیاس با دیگر انواع ویروس‌های این بیماری مسری‌تر است و سرعت انتقال بالاتری دارد.
 
شواهدی نیز در مورد سهولت ورود این نوع ویروس به دستگاه تنفسی انسان وجود دارد؛ این بدان معناست که در مقایسه با سایر انواع ویروس کرونا، مقدار کمتری از ویروس دلتا سبب ابتلا به بیماری کرونا می‌شود.
 
- دلتا سبب بیماری شدیدتر در افراد واکسینه نشده می‌شود: اگرچه دانشمندان با قطعیت این امر را تایید نمی‌کنند، اما مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دلتا می‌تواند سبب ابتلای افراد به نوع شدید بیماری کرونا شود.
- دلتا در حال حاضر سویه غالب در آمریکا و سراسر جهان است.
 
- واکسن‌های موجود کرونا هنوز در برابر دلتا کارآیی دارند: بررسی‌ها نشان می‌دهند که واکسن‌های موجود کرونا هنوز به شکل چشمگیری خطر بستری شدن و مرگ را کاهش می‌دهند.
 
- دلتا بیشتر جوانان و افراد واکسینه نشده را هدف می‌گیرد: کرونای نوع دلتا بیشتر جوانان و افراد واکسینه نشده را هدف قرار می‌دهد و مبتلا می‌کند.
 
- بهترین راه‌های مقابله با کرونا ساده هستند: دریافت واکسن، پوشیدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها مهم‌ترین راه‌های مقابله با کرونای نوع دلتا هستند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *