انتقاد نسبت به فعالیت مسافربرهای شخصی شهرستانی در تهران/ پایتخت تنها 4 هزار دستگاه اتوبوس فعال دارد
وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد، عنوان کرد: عمده این اتوبوس ها در اختیار بخش خصوصی است. از این شش هزار خودرو، دو هزار دستگاه به طور دائم در تعمیرگاه هستند این در حالی است که دولت قبل و فعلی به تعهدات خود برای کمک هزینه خرید اتوبوس عمل نکرده است.
عضو هیات رییسه شورای شهر با بیان اینکه خودروی هیبریدی 120 میلیون تومان قیمت دارد و تنها افراد پولدار می توانند آن را خریداری کنند، تصریح کرد: آیا این عدالت است که خودروی هیبریدی گران قیمت بتواند در همه جای تهران تردد کند؛ اما خودروی پیکان و پراید نتواند. باید ستاد سوخت در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده پاسخگو باشد. هر چند که از دید بنده این سازمان باید منحل شود.
قناعتی با بیان اینکه مقصر آلودگی شهر تهران، شورا و شهرداری نیست، گفت: مسافربرهای شخصی از سایر استانها به تهران آمده و به صورت شبانه روزی در این شهر فعالیت می کنند، این مساله سبب تشدید آلودگی می شود.
در ادامه احمد دنیامالی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نیز با بیان اینکه به ازای هر یک هزار نفر پایتخت نشین، 300 خودرو وجود دارد، گفت: باید سیستمی در تهران طراحی شود که پس از انجام تخلف توسط رانندگان به آنها پیامکی ارسال شود چرا که مردم متوجه نیستند که تخلف می کنند و پس از مدتی در هنگام فروش خودرو متوجه می شوند که باید هزینه زیادی را به پرداخت جرایم بپردازند.
در بخش دیگری از این جلسه احمد حکیمی پور رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر نیز با بیان اینکه پیشنهاد می شود تا مدتی بررسی مصوبات جدید در شورا متوقف شود تا سرنوشت مصوبات قبلی بررسی شود، گفت: طرح زوج و فرد به صورت مقطعی قرار بود باشد اما حالا می گویند که موثر نبوده است.
وی در پایان با بیان اینکه هر سال عوارض 365 روز از صاحبان خودرو اخذ می شود، گفت: با این حال آنها تنها نصف سال خودروهای خود را با طرح زوج و فرد خارج می کرده اند. مدیریت شهری باید در این مورد پاسخگو باشد.
انتهای پیام/