صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به سئوالات حقوقی مردم در دادگستری هرمزگان

۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱:۱۲
کد خبر: ۷۴۴۶۲۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از راه‌اندازی دو سامانه پاسخگویی به سئوالات حقوقی مردم و دریافت انتقادات و پیشنهادات در دستگاه قضایی این استان خبر داد.

علی صالحی، رئیس کل دادگستری هرمزگان در گفت‌وگو با میزان از راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به سئوالات حقوقی مردم و سامانه پیامکی دریافت انتقادات و پیشنهادات در دستگاه قضایی استان هرمزگان خبر داد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به تٱکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم دسترسی آسان و ارزان مردم به مشاوره‌های حقوقی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت استنباط صحیح از قوانین و مقررات توسط مراجعان دستگاه قضایی، راه‌اندازی مراکز مشاوره حقوقی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا و به منظور تحقق مطالبه به حق ریاست قوه قضاییه، سامانه پاسخگویی به سئوالات حقوقی در دادگستری استان هرمزگان راه‌اندازی شده است و مردم می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ با شماره گیری کد ۰۷۶۳۲۰۶ با کارشناسان این حوزه تماس گرفته و به صورت رایگان از خدمات مشاوره‌ای برخوردار شوند.

صالحی در ادامه بر نقش مهم نظارت‌های مردمی در اجرایی کردن مأموریت‌ها و اهداف تعیین شده در سند تحول قضایی تأکید کرد و گفت: سامانه پیامکی با سرشماره ۳۰۰۰۸۶۳۲۰۶ نیز جهت دریافت انتقادات، پیشنهادات و انعکاس مشکلات با هدف استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای نظارت بر عملکرد بخش‌های مختلف دستگاه قضایی، ایجاد و راه‌اندازی شده است.

وی تأکید کرد: پیام‌های ارسالی به این سامانه به صورت مستمر مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرند و ضمن صدور دستورات مقتضی در خصوص هر مورد، موضوعات مطرح شده تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شوند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *