صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بحران کرونا در آمریکا؛ افزایش انتقادها از وضعیت کرونایی مراکز سالمندان

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹:۱۹
کد خبر: ۷۴۴۴۵۷
وزارت دادگستری آمریکا از انجام تحقیق درباره نقض حقوق افراد ساکن در مراکز سالمندان در پی شیوع کرونا خودداری می‌کند.

- وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات حقوقی در مورد مراکز سالمندان تحت مدیریت دولت در ایالت نیویورک را رد کرده است.

«آندرو کومو»، فرماندار نیویورک، پیش‌تر به دلیل عدم مدیریت درست در موضوع کرونا و مراکز سالمندان مورد انتقاد قرار گرفته بود.

به گزارش «دیلی میل»، دفتر امور قانونگذاری وزارت دادگستری آمریکا نامه‌ای به چند عضو جمهوریخواه کنگره ارسال و اعلام کرد که بخش حقوق مدنی این وزارتخانه درباره اینکه آیا حقوق ساکنان مراکز سالمندان دولتی در برخی ایالت‌ها نقض شده است یا خیر، تحقیق نخواهد کرد.

در ماه آگوست گذشته و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وزارت دادگستری آمریکا از ۴ ایالت تحت مدیریت دموکرات‎ها، یعنی نیویورک، نیوجرسی، پنسیلوانیا و میشیگان داده‌هایی در مورد موارد ابتلا به کووید-۱۹ و مرگ و میر در مراکز سالمندان درخواست کرده بود.

این درخواست در حالی است که این سوال مطرح بود آیا برخی از ایالت‎ها، به ویژه نیویورک، با سیاست‌های بحث برانگیز خود، باعث مرگ تعداد بیشتری از سالمندان در خانه‌های سالمندان به دلیل ابتلا به ویروس کووید-۱۹ شده‎اند یا خیر.

«آندرو کومو»، در ۲۵ مارس سال ۲۰۲۰ بخشنامه‌ای صادر کرد که به خانه‌های سالمندان دستور می‌داد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را به دلیل کمبود تخت در بیمارستان‌ها مجددا پذیرش کنند.

با توجه به اینکه افراد مسن آسیب پذیر بودند و خانه‌های سالمندان به نوعی کانون شیوع ویروس محسوب می‌شدند، این اقدام به دلیل تلفات گسترده مورد انتقاد قرار گرفت.

در ماه فوریه، «ملیسا دروزا»، دستیار ارشد فرماندار نیویورک در تماسی با قانونگذاران دموکرات اعتراف کرد که مقام‎های این ایالت هنگامی که وزارت دادگستری دولت دونالد ترامپ درخواست دریافت اطلاعات در مورد تعداد ساکنان جان باخته، خانه سالمندان به دلیل ابتلا به کرونا را به این ایالت ارائه کرد، شدیدا اضطراب داشتند.

«دروزا» گفت که ایالت نیویورک داده‌های مورد درخواست وزارت دادگستری را پنهان کرده و درخواست آن‌ها را رد کرده بود.

به گفته وی، «ما در موقعیتی بودیم که مطمئن نبودیم آنچه قرار است به وزارت دادگستری بدهیم علیه ما استفاده خواهد شد یا خیر؛ همچنین مطمئن نبودیم که قرار است در این زمینه تحقیق انجام شود یا خیر.»

اظهارات این مقام نیویورک تنها ۲ هفته پس از آن رخ داد که «لتیتیا جیمز»، دادستان کل ایالت نیویورک فاش کرد که دفتر «کومو» تعداد مرگ و میر ناشی از کرنا در خانه سالمندان‌ دولتی در این ایالت را تقریبا ۵۰ درصد کمتر از رقم واقعی اعلام کرده بود.

دفتر فرماندار نیویورک تعداد جان باختگان کرونایی در خانه‌های سالمندان نیویورک را ۸ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرده بود؛ این در حالی است که گفته می‌شود تعداد این جان باختگان بیش از ۱۵ هزار نفر بوده است.

ارقام جدید نشان می‌دهد که حدود یک هفتم از کل ۹۰ هزار ساکن خانه سالمندان این ایالت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

گفته می‌شود که نسخه اصلی این گزارش اعلام کرده که تقریبا ۱۰ هزار نفر از ساکنان مراکز سالمندان جان خود را از دست داده‎اند.

نسخه نهایی گزارش که برای عموم منتشر شد، این رقم را ۶ هزار و ۴۳۲ مورد اعلام کرد.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *