صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کسب رتبه اول خدمات الکترونیک توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳:۴۵
کد خبر: ۷۴۴۱۷۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، رتبه اول کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاه ها و پرتال های دستگاه های اجرائی کشور را کسب کرد.
- بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نتایج ارزیابی دستگاه‌های اجرائی در دوره هفتم، که تیرماه سال جاری از سوی دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور انجام شد، ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانست در میان ۱۶۶ دستگاه، رتبه اول توسعه دولت الکترونیک را در سال ۱۴۰۰ به دست آورد.

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با احتساب سازمان‌های تابعه شامل سازمان تامین اجتماعی، بهزیستی کشور، آموزش فنی و حرفه‌ای و صندوق بازنشستگی کشوری در بین ٢١ دستگاه اصلی و با اختلاف جزئی با وزارت ارتباطات رتبه دوم را کسب نمود.

گزارش مقایسه‌ای سال‌های گذشته ۹۷ تا ۱۴۰۰ نشان می‌دهدکه به دنبال تاکیدات ویژه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تسهیل خدمات به جامعه هدف، گسترش سطح کمی و کیفی خدمات و توسعه زیرساخت‌های لازم، ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درسال ۹۷با یک رشد قابل توجه از رتبه ۷۳با صعود۶۸ پله‌ای به رتبه پنجم در سال ۹۹ و رتبه اول در سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

 رتبه وزارتخانه در سال ۹۷ با سازمان‌های تابعه در بین دستگاه‌های اصلی (هر وزارتخانه با زیرمجموعه) ١٢ (دوازدهم) بوده، در ارزیابی تیرماه ١٤٠٠ در بین همه دستگاه‌ها به رتبه دوم می‌رسد.

این رشد تغییرات در زیرمجموعه‌های وزارتخانه نیز محسوس و صعودی بوده به طوری که سازمان تامین اجتماعی از رتبه ٩٣ در سال ۹۷ به رتبه ٨، سازمان بهزیستی از رتبه ٩٦ به رتبه ٢٦، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از رتبه ٤٠ به رتبه ٣١ و صندوق بازنشستگی کشوری از رتبه ٥٢ به رتبه ٤٥ در سال ١٤٠٠ رسیده است.

اقدامات انجام شده در حوزه خدمات الکترونیک در دو سال و نیم گذشته با تاکیدات و هدایت وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، رشد چشمگیری داشته، به طوری که از بین بیش از ١٨٠ خدمت شناسنامه دار وزارتخانه و سازمان‌های تابعه بیش از ٨٨ درصد آن تا کنون الکترونیکی شده است.
 
 
نتایج ارزیابی ۱۶۶ دستگاه، ستاد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صد درصد خدمات خود را الکترونیکی کرده و توانسته با کسب امتیاز ۹۷.۲۶ در جایگاه اول بین همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها قرار گیرد.
 
 سازمان فناوری اطلاعات با ۹۴.۷۱، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با ۹۴.۱۹، وزارت امور اقتصادی و دارایی با ۹۱.۹۱ و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی با ۹۰.۴۹ درصد به ترتیب در رتبه دوم تا پنجم قرار دارند.

 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه زیرمجموعه‌های خود با ۶۰ خدمت و ۲۳۰ زیرخدمت در چهار شاخص دولت کاربر محور، دولت شفاف، دولت یکپارچه و دولت مشارکتی با امتیاز ۷۷.۶۰ درصد رتبه اول، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با ۵۰ خدمت و ۱۸۱ زیرخدمت، با ۷۵.۰۸ درصد رتبه دوم و وزارت اقتصاد و دارایی با ۹۲ خدمت و ۲۸۸ زیرخدمت، با امتیاز ۶۵.۱۶ درصد رتبه سوم را در بین دستگاه‌های اصلی کسب کرده اند.

 اخیرا دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات نتایج بررسی عملکرد ۱۴۵دستگاه را که در شاخص‌هایی، چون ارتقای شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات عمومی در خردادماه ۱۴۰۰ ارزیابی شده بودند منتشر کرده که براساس آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جایگاه نخست را بدست آورده و شفاف‌ترین دستگاه کشور شناخته شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *