صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عکس| بازداشت صدها کودک مهاجر در مرزهای آمریکا

۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲:۰۱
کد خبر: ۷۴۳۹۲۲
روز چهارشنبه حداقل ۱۴۷ کودک بدون سرپرست در عبور غیرقانونی از مرز‌های آمریکا و مکزیک به جنوب آریزونا با افسران گشت مرزی آمریکا روبرو و بازداشت شدند.

- اطلاعات اداره گمرک و حفاظت مرز‌های آمریکا، نشان می‎دهد دستکم ۱۴۷ کودک بدون سرپرست در جریان عبور از مرز‌های آمریکا و مکزیک به جنوب آریزونا، گرفتار شدند.

به گزارش «دیلی میل»، ماموران گشت مرزی آمریکا، کودکان را در میان گروهی از بزرگسالان و خانواده‌ها در نزدیکی مرز پیدا کردند.


بیشتر آن‌ها به عنوان تبعه گواتمالا شناخته شدند؛ در مجموع، این ۱۹۷ کودک مهاجر به یک ایستگاه گشت مرزی در شهر «توسان» در ایالت آریزونا منتقل شدند.

این دومین بار در این هفته بود که تیم ماموران گمرکی آمریکا با گروهی از کودکان که تنها سفر می‌کردند، روبرو می‌شدند.

 


اخیرا نیز ماموران گشت زنی در مرز‌های نزدیک منطقه «سبابه» در ایالت آریزونا، ۴۸ مهاجر فاقد مجوز را به دلیل ورود غیرقانونی متوقف کردند.

به گفته مقام‎های اداره گمرک و حفاظت مرز‌های آمریکا، ۳۹ نفر از این افراد زیر سن قانونی بین ۵ تا ۱۷ سال و بدون همراه بودند.

گزارش ماه گذشته اداره گمرک و حفاظت مرز‌های آمریکا نشان داد که از ۱۸۸ هزار و ۸۲۹ مهاجر که در ۱۵ ژوئن در زمان عبور از مرز توسط افسران گشت مرزی متوقف شده‎اند، ۲۵۳ نفر، کودک بدون همراه بودند.

 


همچنین از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون، ۹۵ هزار و ۷۹ کودک بدون سرپرست بازداشت شدند؛ بیش از ۶۵ هزار نفر از این افراد طی ۴ ماه گذشته بازداشت شدند.

همچنین در مجموع ۳۳ هزار و ۲۳۹ کودک توسط ماموران آمریکایی به دلیل عبور غیرقانونی از مرز جنوب غربی در سال ۲۰۲۰ متوقف شده‎اند؛ بنابراین میزان ورود و بازداشت کودکان مهاجر در مرز‌های جنوبی آمریکا در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *