صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آغاز واکسیناسیون رانندگان اتوبوسرانی از هفته آینده/ جزئیاتی از توقف فعالیت ۸۰۰ اتوبوس گازسوز

۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰:۰۱
کد خبر: ۷۴۳۳۳۲
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از احتمال آغاز واکسیناسیون رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی از اواخر هفته بعد خبر داد.

- ایلنا نوشت: "محمود ترفع"  درباره واکسیناسیون پرسنل شرکت واحد گفت: پیگیری‌های خیلی زیادی انجام دادیم و خوشبختانه در جلسه‌ای که امروز داشتیم، مقرر شد، احتمالا اواخر هفته بعد واکسیناسیون رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی آغاز شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباه جزئیات توقف فعالیت ۸۰۰ اتوبوس گازسوز شرکت واحد به دلیل مشکلات تامین مخزن گفت: طول عمر مفید مخازن گازِ اتوبوس‌های گاز سوز ۱۵ سال است که این عمر مفید سپری شده است و وقتی این مخازن منقضی می‌شوند، آن‌ها را متوقف می‌کنیم چرا که احتمال انفجار وجود دارد.

او ادامه داد: در نتیجه با رسیدن به تاریخ انقضا، اتوبوس را متوقف می‌کنیم و به همین دلیل تاکنون حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس متوقف شده اند.

ترفع با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون پیگیر تهیه مخازن گاز اتوبوس‌ها بوده ایم، گفت:، اما دو مشکل وجود دارد؛ کپسول‌های گاز ۴ نوع مختلف دارند که کپسول‌های نوع یک و دو بر روی اتوبوس‌های شرکت واحد نصب می‌شوند و عموم این مخازن گاز به کشور وارد شده اند که استاندارد لازم را داشتند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: اکنون ما تولیدکننده مخزن گاز را داریم، اما استاندارد مخزن نوع دو در کشور تدوین نشده است و مخازنی که تولید می‌شوند، نمی‌توانند استاندارد لازم را دریافت کنند؛ یا باید استاندادر مخزن نوع دو تدوین شود و یا اینکه از مخزن نوع یک که استاندارد دارد، استفاده کرد، اما به این دلیل که روی اتوبوس‌ها مخزن نوع دو نصب بوده و تایپ اپروال اتوبوس‌ها با مخزن نوع دو اخذ شده نمی‌توان از نوع یک استفاده کرد. اگر به ما اجازه بدهند، می‌توانیم مخزن نوع یک را نصب کنیم.

او با بیان اینکه موسسه ملی استاندارد باید نسبت به تدوین استاندارد اقدام کند، گفت: تدوین استاندارد با شرکت استاندارد است و برای اجازه نصب مخزن نوع یک، هماهنگی بین وزارت صمت و موسسه استاندارد نیاز است.

او با اشاره به تاثیر این کمبود بر شبکه اتوبوسرانی پایتخت گفت: کمبود اتوبوس در خطوط به دلیل خروج این تعداد اتوبوس از خط است و هر کدام از این اتوبوس‌ها حداقل در طول روز تا ۶۰۰ مسافر جابجا می‌کردند. هر کدام از این اتوبوس‌ها که از رده کار کردن خارج شوند، باعث می‌شود تا به دیگر اتوبوس‌ها فشار آید و تجمع و تراکم جمعیتی بیشتری را در سایر اتوبوس‌ها شاهد باشیم.

ترفع افزود: از طرفی این اتفاق، معیشت راننده‌ها را نیز به خطر انداخته، چرا که درآمد آن‌ها از این اتوبوس‌ها است، وقتی از حذف ۸۰۰ دستگاه اتوبوس حرف می‌زنیم یعنی حداقل ۸۰۰ خانوار بدون درآمد شده اند.

او درباره واردات مخازن به کشور گفت: در مناقصه‌ای که برگزار کردیم امیدوار بودیم کسی از قبل مخزن را به کشور وارد کرده باشد و بتوانیم آن‌ها را تامین کنیم، اما در مناقصه شرکت کننده‌ای نداشتیم و مشخص است که مخزنی به کشور وارد نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *