صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

امنیت پایدار افغانستان مستلزم دخالت نکردن قدرت‌های جهانی در این کشور است

۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰:۲۳
کد خبر: ۷۴۲۵۰۴
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
یک کارشناس مسائل سیاسی افغانستان گفت: امنیت پایدار در افغانستان زمانی اتفاق می‌افتد که همسایه‌ها و قدرت‌های جهانی دست از دخالت در افغانستان بردارند و از طالبان حمایت نکنند.
اسحاق شجاعی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به نشست «افغانستان صلح و امنیت پایدار» در تهران، گفت: دشمنان به ویژه رژیم آمریکا با خروج نخ‌نمای خود از افغانستان، دنبال پیاده‌سازی قدرت نرم خود در قالب نفوذ سیاسی و تأثیرگذاری در حاکمیت این کشور است.
 
 
وی تأکید کرد: امنیت پایدار در افغانستان زمانی اتفاق می‌افتد که همسایه‌ها و قدرت‌های جهانی دست از دخالت در افغانستان بردارند و از طالبان حمایت نکنند.
 
 
شجاعی با اشاره به اینکه طالبان تا زمانی که از حمایت‌های آمریکا، پاکستان و عربستان برخوردار است، دست از جنگ بر نمی‌دارد، اضافه کرد: پشت طالبان به این تکیه‌گاه حمایتی گرم است.
 
 
این کارشناس مسائل سیاسی افغانستان با بیان اینکه طالبان دنبال تسلط کامل بر افغانستام است، تشکیل حکومت مذهبی تندرو وابسته به جناح‌های غربی و عربی را هدف اصلی طالبان برشمرد و تصریح کرد: این‌ها با چنین اهدافی ناآرامی در افغانستان ایجاد کرده‌اند.
 
طالبان، شمشیر در کف رژِیم آمریکا، پاکستان و عربستان
شجاعی اظهار داشت: طالبان امروز شمشیر در کف رژِیم آمریکا، پاکستان و عربستان هستند، این کشور‌ها طی این سال‌ها سلطه و اشغال‌گری از منابع افغانستان استفاده کردند.
 

برچسب ها: آمریکا افغانستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *