صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نبود مکان مناسب برای ارائه محصولات عفاف و حجاب در سطح شهر

۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱:۵۷
کد خبر: ۷۴۱۵۲۷
یک تولید کننده محصولات حجاب و عفاف گقت: اگر هدف ما ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است، باید زمینه و بستر آن را نیز فراهم کنیم این امر چه از سوی خانواده‌ها و چه از سوی مسئولین و متولیان امر باید همواره مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌های کاربردی برای آن در نظر گرفته شود.

مسعود قلعه‌قوند در گفت‌وگو با پیرامون ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گفت: رویکرد‌های متعددی پیرامون توسعه فرهنگ حجاب و عفاف طی سال‌های گذشته در پیش گرفته شده، اما هیچ یک از آنها به صورت جدی و هدفمند دنبال نشده است لذا اکنون شاهد فاصله گرفتن بیش از پیش جامعه از حجاب و عفاف هستیم.

وی در همین راستا ادامه داد: بخش‌های تولیدی که منحصر به حوزه تولید حجاب و عفاف هستند به علل مختلف دچار ضرر و زیان شده و در عین حال مشکلات متعددی را پیش رو دارند که یکی از بزرگترین معضلات واردات مواد اولیه از کشور‌های خارجی است همین امر سبب می‌شود کالا‌هایی که متعلق به حوزه حجاب و عفاف هستند با قیمت بالاتری به دست مصرف کننده برسد.

قلعه قوند با اشاره به کمبود منابع نقدینگی در حوزه تولید کالا‌های مرتبط با حجاب و عفاف افزود: علاوه بر محدودیت‌های فراوان منابع نقدینگی تولیدکنندگان با مشکل دیگری هم دست و پا می‌زنند و آن محل عرضه کالا‌های حجاب و عفاف است، محدودیت مکان‌ برای ارائه کالا‌های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب سبب شده کسی که علاقمند به خرید کالا‌های حجاب و عفاف است مجبور شود مسافت بسیار و زمانی را برای خرید این کالا‌ها بگذارند و این نوعی دلسردی به همراه دارد، حال اگر به صورت زنجیره وار در همه شهر به صورت گسترده این کالا‌ها توزیع شود قطعاً با استقبال بیشتر افراد رو به رو خواهیم بود.

وی به لزوم ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اشاره و تاکید کرد: اگر هدف ما ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است، باید زمینه و بستر آن را نیز فراهم کنیم این امر چه از سوی خانواده‌ها و چه از سوی مسئولین و متولیان امر باید همواره مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌های کاربردی برای آن در نظر گرفته شود.

این تولید کننده با اشاره به تلاش غرب برای نابودی فرهنگ حجاب و عفاف تصریح کرد: اکنون که جوامع غربی در تلاش هستند تا فرهنگ حجاب و عفاف را با تبلیغات گسترده و خصوصاً از طریق فضای مجازی به نابودی بکشانند و آن را در بین مردم جامعه کمرنگ کنند باید اقداماتی تاثیرگذار بر فرهنگ‌سازی موضوع عفاف و حجاب در جامعه در نظر گرفته شود و این امکانات از طریق ارائه محصولات فرهنگی به صورت در دسترس‌تر و با قیمتی ارزان‌تر ارائه گردد.

قلعه قوند ادر همین راستا ظهار کرد: جامعه هدف ما در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با دو گزینه گرانی قیمت کالا‌های حجاب و عفاف و همچنین در دسترس قرار گرفتن و عرضه محصولات پوشاک حجاب و عفاف روبرو است در حالی که ما در بسیاری از بازار‌ها و بازارچه‌ها شاهد حضور انواع پوشاک بانوان و خانواده هستیم، اما محصولات حجاب و عفاف به صورت بسیار کمتری عرضه می‌شود.

وی نوع نگاه مسئولین در حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد: چنانچه مسئولین نگاه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب داشته باشند قطعاً می‌توانند با سوبسید‌های مشخصی که به کالا‌های دیگری همانند مواد غذایی، حیوانات و یا واردات کاغذ در نظر می‌گیرند همچنین با در نظر گرفتن ارز ۴۲۰۰ تومانی مواد اولیه حجاب و عفاف را با قیمت‌های مناسبی به تولید کننده ارائه دهند تا محصول نهایی ارزانتر به دست مصرف کننده برسد همچنین با معاف کردن تولید کنندگانی که در عرصه تولید پارچه و سایر مواد اولیه حجاب و عفاف فعالیت دارند در راستای کمک به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گام‌های موثری بردارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *