صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش جرایم ناشی از نفرت در آمریکا

۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۴۰۵۲۱
گزارش رسانه‎های آمریکا از افزایش جرایم ناشی از نفرت در این کشور حکایت دارد.

- بر اساس گزارش جدید وزارت دادگستری آمریکا، بیش از ۲ سوم مظنونان ارتکاب به جرایم ناشی از نفرت در آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۹ تحت پیگرد قانونی قرار نگرفتند.

به گزارش «جروزالم پست»، از هزار و ۸۶۴ مظنون در امور مربوط به جرایم فدرال ناشی از نفرت، فقط ۳۳۰ نفر، تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

بیش از نیمی، یعنی ۵۵ درصد، از مظنونانی که تحت پیگرد قانونی قرار نگرفتند، به دلیل کافی نبودن شواهد از این افراد بوده است.

تقریبا یک سوم مظنونان ارتکاب جرایم ناشی از نفرت به دادستان‌های مناطق قضایی پنج ایالت، یعنی کالیفرنیا، میشیگان، تگزاس، می‌سی سی پی و اوهایو ارجاع داده شدند.

از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، نزدیک به نیمی از مظنونان ارجاع شده به دادستان‌های آمریکا مشکوک به نقض قانون پیشگیری از جرایم تاشی از نفرت بودند، که باعث ایجاد عمدی یا تلاش برای ایجاد صدمات بدنی با سلاح خطرناک به دلایل نژادی، رنگ پوست، دین، خاستگاه ملی، جنسیت و یا معلولیت می‌شود.

«اف بی آی» در نوامبر سال گذشته گزارش داد که ۷ هزار و ۳۱۴ جنایت ناشی از نفرت در آمریکا در سال ۲۰۱۹ گزارش شده است.

وزارت دادگستری آمریکا گزارش داده است که ساکنان آمریکا از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ به طور متوسط هر ساله حدود ۲۵۰ هزار جرم ناشی از نفرت را تجربه کرده‎اند.

این وزارتخانه همچنین می‎گوید حدود نیمی از جرایمی که به عنوان جرایم ناشی از نفرت دسته بندی می‌شوند، به پلیس گزارش نشده است و بنابراین در آمار «اف بی آی» قید نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *