افزایش شعب حقوقی در جهت جلوگیری از اطاله دادرسی در دادگستری کهنوج
رئیس دادگستری شهرستان کهنوج در استان کرمان از افزایش شعب حقوقی در دادگستری شهرستان در جهت جلوگیری از اطاله دادرسی خبر داد.
- سهراب سالاری، رئیس دادگستری شهرستان کهنوج در استان کرمان از اهمیت جلوگیری از اطاله دادرسی سخن به میان آورد و با بیان اینکه، تاکید موکد شده است تا نسبت به ارسال ابلاغ الکترونیک اهتمام ویژه را همکاران بکار گرفته و امورات دیگر را به صورت الکترونیک انجام دهند، بیان داشت: افزایش شعب حقوقی از دو شعب به سه شعبه و شعب کیفری دو ازیک شعبه به دو شعبه و راه اندازی دادگاه کیفری یک برای اولین بار در شهرستان کهنوج و ارائه خدمت به شهروندان شش حوزه قضایی جنوب کرمان، از مهمترین اقدامات این حوزه قضایی در سال گذشته بوده است.
رئیس دادگستری شهرستان کهنوج تقویت و نظارت بر شوراهای حل اختلاف جهت مصالحه و رسیدگی را از جمله کارهای انجام شده بیان کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت مصلحین برای پیشگیری از تشکیل پرونده و کاهش ورودی به دادگستری، مرمت و تعمیر ساختمان قدیم دادگستری و انتقال دادسرای عمومی و انقلاب به آن مکان جهت رفاه حال عامه مردم، برگزاری جلسات مختلف و بازدید از بازار به همراه عدهای از مسئولان اجرائی از جمله فرماندار، رئیس تعزیرات و اتاق اصناف و غیره، تذکر و توصیه به اداره صمت و مسئولین اجرائی جهت تهیه و توزیع اقلام مصرفی، حضور وکلا و مشاورین حقوقی جهت ارشاد مراجعین در دفتر ارشاد و معاضدت قضایی، توصیه کارکنان اعم از قضات و کارمندان به رعایت اخلاق و اخلاق مداری و استفاده از وکلای معاضدتی جهت گره کشایی از امورات افراد نیازمند به وکیل که استطاعت پرداخت حق الوکاله را نداشته اند از دیگر موارد انجام شده میباشد.
وی تقویت نیروی انتظامی از حیث امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و لجستیکی را لازم برشمرد و افزود: با توجه به اینکه آخرین مرجعی که باید آحاد ملت جهت احقاق حق مراجعه نمایند دادگستری است و در راستای حق و عدالت امکانات و ملزومات حداقلی مورد نیاز بوده و هست چنانچه به این مهم توجه شود بهره وری مناسب و نتیجه بهتری عاید خواهد شد و از طرفی هم غالب دستورات، احکام قضایی در مراجع انتظامی انجام میشود، پس تقویت امکانات آن میتواند کمک کننده و مفید باشد.
رئیس دادگستری شهرستان کهنوج در استان کرمان از مهمترین برنامههای خود در دادگستری این شهرستان عنوان داشت: تکریم ارباب رجوع و حفظ شأن و کرامت انسانی مراجعه کنندگان از مهمترین برنامهها بوده وهست بنحوی که حتی امورات غیر مرتبط را نیز پاسگخو بوده و یا ارشاد مراجعه کننده بطوریکه از سر در گمی رهایی یابند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *